پنجشنبه , ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳
صفحه اصلی / اجتماعی / آموزش / تحصیل بیش از ۱۰۰۰ دانشجوی هندی در ایران
تحصیل بیش از ۱۰۰۰ دانشجوی هندی در ایران

رایزن علمی ایران در شبه قاره هند عنوان کرد

تحصیل بیش از ۱۰۰۰ دانشجوی هندی در ایران

رایزن علمی ایران در شبه قاره هند با اشاره به اینکه هم‌اکنون بخشی از مشکلات دانشجویان مشغول به تحصیل در خارج کشور ناشی از محدودیت‌های ارزی است، گفت: باید راهکارها و تمهیداتی اساسی در این زمینه اندیشیده شود تا این دانشجویان با مشکل مواجه نشوند.

 دکتر محمدرضا خلیلی ضمن بیان این مطلب محدودیت‌های ارزی را مهم‌ترین چالش دانشجویان ایرانی شاغل به تحصیل در خارج از کشور دانست و گفت: متاسفانه محدودیت‌های ارزی که امروزه کشور با آن مواجه شده، روند تحصیل دانشجویان ایرانی مشغول به تحصیل در خارج از کشور را با چالش مواجه کرده و لازم است تمهیداتی در این زمینه اندیشیده شود.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا، وی در ادامه خاطرنشان کرد: نزدیک به ۱۰۰۰ دانشجوی دکتری نیز در هند مشغول تحصیل هستند و با توجه به اینکه این کشور با تحریمی مواجه نیست، دارای مراکز تحقیقی متعددی است و امکانات و تجهیزات بسیار خوبی دارد که دانشجویان ما نیز می‌توانند از این امکانات استفاده کنند و با توجه به تشابهات فرهنگی و اجتماعی و تاریخی که ما با کشور هند داریم شرایطی ایجاد شده که دانشجویان ما بتوانند در این کشور ادامه تحصیل دهند.

رایزن علمی ایران در شبه قاره هند گفت: در حال حاضر ۴۰۰۰ دانشجوی ایرانی در کشور هند در حال تحصیل هستند که ۴۰ درصد آنها دانشجوی علوم پزشکی و مابقی دانشجویان غیرپزشکی هستند و بیشتر این دانشجویان در رشته‌های علوم پزشکی، داروسازی و دندانپزشکی ادامه تحصیل می‌دهند؛ البته این کشور در رشته دندانپزشکی با گذاشتن شرط آزمون محدودیت‌هایی را برای متقاضیان این رشته ایجاد کرده است که بر اساس آن دانشجویان متقاضی تحصیل باید در این آزمون شرکت داشته باشند.

دکتر خلیلی اضافه کرد: شرط آزمون برای ورود به رشته دندانپزشکی سال گذشته دانشجویان این رشته را با محدودیت‌هایی مواجه کرد که این دانشجویان مجبور شدند در سایر رشته‌های علوم پزشکی نظیر داروسازی در کشورهای دیگر ادامه تحصیل دهند.

وی با بیان اینکه بیش از ۱۰۰۰ دانشجو از شبه قاره هند در دانشگاه‌های داخل کشور تحصیل می‌کنند، خاطرنشان کرد: خوشبختانه استقبال خوبی برای حضور دانشجویان شبه قاره هند در دانشگاه‌های ایرانی صورت می گیرد و آمار آنها در حال افزایش است.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

علاقه‌مندی آفریقایی‌ها برای توسعه تجارت با ایران/ توسعه بازارهای صادراتی در دولت سیزدهم

به گزارش کسب و کار نیوز ، عباس علی‌آبادی در حاشیه ششمین نمایشگاه توانمندی‌های ایران …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.