به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از اتاق اصناف ایران، در ماه مذکور ۱۲هزار و ۵۳۶ فقره شکایت توسط واحدهای بازرسی اصناف دریافت شد که ۵۶ درصد در بخش کالا و ۴۴ درصد در بخش خدمات بود. از مجموع شکایات دریافتی ۲۱ درصد به صورت حضوری، ۵۵درصد تلفنی و ۲۴ درصد به صورت کتبی دریافت و رسیدگی شده است . در عین حال پس از بررسی های معموله و ارزیابی کارشناسان، تعداد ۱۲ هزار و ۲۲۱ فقره شکایت قابل پیگیری تشخیص داده شد که برای رسیدگی و برخورد قانونی به ادارات و مراجع ذیربط ارسال شده است. همچنین از کل شکایات قابل پیگیری۱۸ درصد منجر به رضایت شاکی، ۲۹درصد متخلف، ۳۴ درصد غیرمتخلف و ۱۹ درصد در دست بررسی است. بیشترین عناوین تخلف مربوط به درج نکردن قیمت، گرانفروشی و صادر نکردن صورتحساب است.
انتهای پیام