صفحه اصلی / سرخط خبرها / بهبود شرایط اقتصای در سیستان و بلوچستان با تصویب منطقه آزاد سیستان
بهبود شرایط اقتصای در سیستان و بلوچستان با تصویب منطقه آزاد سیستان

نماینده مردم چابهار در مجلس بیان کرد

بهبود شرایط اقتصای در سیستان و بلوچستان با تصویب منطقه آزاد سیستان

‌نماینده مردم چابهار در مجلس‌ گفت: با تصویب مناطق ویژه اقتصادی و منطقه آزاد سیستان شاهد بهبود شرایط اقتصای، توسعه، اشتغال و افزایش تولید در سیستان و بلوچستان خواهیم بود.

عبدالغفور ایران نژاد افزود: ایجاد منطقه آزاد سیستان در نزدیکی مرز افغانستان می تواند به عنوان مکمل منطقه آزاد چابهار نقش بسزایی برای توسعه سیستان و بلوچستان نقش بسزایی ایفا کند.

‌به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا، وی اظهار کرد: مناطق آزاد و ویژه اقتصادی در نقاط مختلف سیستان و بلوچستان ضامن تولید ملی و ایجاد اشتغال پایدار هستند‌.

ایران نژاد تصریح کرد: با راه‌اندازی منطقه آزاد سیستان در زابل بخش زیادی از مشکلات بی کاری و فقر در این منطقه حل می‌شود‌.

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در طول ۲ سال اخیر تلاش های زیادی برای رایزنی با سایر نمایندگان برای توجیح و ضرورت ایجاد منطقه آزاد سیستان انجام داده‌ایم‌.

وی ابراز امیدواری کرد؛ نمایندگان مجلس شورای اسلامی با درک شرایط سیستان و بلوچستان که با خشکسالی و بیکاری دست و پنجه نرم می‌کند، به ایجاد مناطق ویژه اقتصادی ایرانشهر، سراوان و منطقه آزاد سیستان رای مثبت دهند‌.

وی گفت: ترانزیت کالا و حمل و نقل محصولات کشاورزی، مواد غذایی و مواد معدنی در سیستان و بلوچستان با ایجاد منطقه آزاد سیستان به عنوان مکمل منطقه آزاد چابهار رونق خواهد گرفت‌.

وی افزود: قطعا با تصویب منطقه آزاد سیستان شاهد فعال شدن محور شرق خواهیم بود که این امر به اشتغال جوانان سیستان و بلوچستان کمک شایانی خواهد کرد.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

ساده سازی فرآیند تجارت

سرمقاله باید دستگاه‌های صادرکننده مجوزهای صادرات و واردات، همکاری خود با گمرک را افزایش دهند …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.