صفحه اصلی / استان ها / اردبیل / بنیاد بین‌المللی مادر در اردبیل راه‌اندازی شد
بنیاد بین‌المللی مادر در اردبیل راه‌اندازی شد

بنیاد بین‌المللی مادر در اردبیل راه‌اندازی شد

همزمان با برگزاری آئین نکوداشت مادران نمونه در استان اردبیل بنیاد فرهنگی – بین‌المللی مادر در اردبیل راه‌اندازی شد.

بنیاد بین‌المللی مادر

 به گزارش کسب و کار نیوز، در مراسمی که در مجتمع فدک اردبیل و با حضور مادران و فرزندان آنها برگزار شدT از ۱۴ مادر نمونه استان اردبیل در بخش‌های مختلف اعم از مادران شهدا، کارآفرینان، مدیران موفق، مادران فرهنگی و ایثارگر با اهدای لوح سپاس و هدایایی تجلیل و از مادر نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل نیز با اهدای نشان بنیاد مادر تکریم شد.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار اردبیل در این مراسم با اشاره به اقدام خوب غلامرضا محمدی در راه‌اندازی بنیاد بین‌المللی مادر اظهار کرد: در این کار خیر و نیک موسس پرتلاش بنیاد مادر با بررسی همه جانبه کارهای خداپسندانه تصمیم گرفت تا این مجموعه را بنا نهد تا در طول سال و در استان‌ها و شهرهای مختلف مقام مادر و تلاش‌های او در حوزه‌های مختلف پاس داشته شود.

علی نواداد با اشاره به راه‌اندازی بنیاد مادر در استان‌های مختلف کشور خاطرنشان کرد: خوشحال هستیم که امروز نیز این بنیاد فعالیت خود را در استان اردبیل آغاز می‌کند که قطعا در طول سال در سایه فعالیت‌ها این بنیاد مادران نمونه در همه حوزه‌ها مورد تکریم و تجلیل قرار می‌گیرند.

وی به شاخص انتخاب مادران نمونه کشوری و استانی اشاره کرد و گفت: تربیت فرزندان صالح، داشتن همسری خوب، باوفا و مهربان، انجام وظیفه و مسئولیت در قبال فرزندان، آراستگی به شهروند خوب و مردمدار و موفقیت در زندگی شخصی و خانوادگی و اجتماعی و حوزه کار از جمله این شاخص‌ها و معیارهای ارزشمند است.

در این مراسم مدیر عامل بنیاد فرهنگی – بین‌المللی مادر با اشاره به جایگاه ارزشمند مادران براساس آیات و روایات الهی و ائمه اطهار بیان کرد: ما خوشحال هستیم که بعد از گذشت سال‌های متمادی بنیاد مادر را در اردبیل به عنوان استان بیست و چهارم راه‌اندازی می‌کنیم، به طوری که این بنیاد تلاش می‌کند تا همواره اسباب تکریم  احترام مادران را فراهم کند.

غلامرضا محمدی با بیان اینکه در حاضر بنیاد بین‌المللی مادر در ۷۴ کشور دنیا و ۲۴ استان کشورمان فعالیت‌ می‌کند، تصریح کرد: ما دو منشور را به عنوان خط قرمز خود برگزیدیم که اولی پرهیز از فعالیت‌های سیاسی، حزبی، جناحی و گروهی و دومیی نیز دوری و پرهیز از تبعیض زبانی، رنگی، ملیتی و قومی است که به حدیث بهشت زیرپای مادران است، پایبند هستیم.

وی شعار این بنیاد را «مادران تعالی جهانی خوشبخت» اعلام کرد و گفت: رسالت ما این است که در پشت همه فرزندان این مرز و بوم دعای مادرانی باشد تا بدرقه راه عزتمند آنها قرار گیرد.

مدیر عامل بنیاد فرهنگی – بین‌المللی مادر به ویژگی‌های مردمان دیار سبلان در عزت و تکریم بزرگان به ویژه مادران اشاره کرد و افزود: بعید می‌دانم که در این استان خانه سالمندی وجود داشته باشد چرا که سالخوردگان ما نباید به جرم محبت به فرزندانشان راهی خانه سالمندان شوند.

 
مدیر کل امور زنان و خانواده استانداری اردبیل نیز در این مراسم بیان کرد: در عصر اضطراب و دور شدن از دامان گرم مادران که می‌خواهند براساس فرهنگ غربی نظام خانواده را با نشانه رفتن روی مادر و پدر خانواده متزلزل کنند، ضرورت دارد جایگاه، شأن و شوکت مادران مورد صیانت نسل امروز و آینده قرار گیرد.

فریبا محمدلو افزود: در زندگی پرشتاب صنعتی امروز که شبکه‌های ماهواره‌ای و رسانه‌های بیگانه کانون خانواده و نقطه مرکزی آن را که زنان و مادران هستند، نشانه گرفته، شایسته است همه قبل از پیری و سالخوردگی و از دست رفتن این نعمت بزرگ قدر مادران را بدانیم و در تکریم و تجلیل آنها به شکل عملی وارد شویم.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

آبگرم‌ سرعین

تعطیلی آبگرم‌های سرعین تا اطلاع ثانوی

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, حسن حسن‌پور امروز هفتم اسفند …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.