صفحه اصلی / سیاسی / مجلس / امتناع استیضاح‌کنندگان از سخنرانی علیه ربیعی
امتناع استیضاح‌کنندگان از سخنرانی علیه ربیعی

امتناع استیضاح‌کنندگان از سخنرانی علیه ربیعی

علی ربیعی، وزیر کار در 11 ماه گذشته سه بار استیضاح شده است اما این بار بدون اینکه به کمیسیون مربوطه دعوت شود، استیضاح شده اما موافقان استیضاح از سخنرانی علیه او خودداری کردند.

استیضاح‌کنندگان وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از ابتدای جلسه استیضاح حاضر به سخنرانی در مخالفت با علی ربیعی نشدند و هیچ‌کدام به جایگاه هیات رئیسه مجلس نرفتند.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایرنا، عبدالحمید خدری نماینده بوشهر در ابتدای جلسه علنی امروز – چهارشنبه – مجلس در تذکری با استناد به ماده ۲۲۳ آیین‌نامه داخلی گفت: احساس می‌کنم در مجلس بدعتی بسیار خطرناک در حال پایه‌گذاری است.

وی افزود: رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس باید پنج دقیقه توضیح دهد که آیا وزیر تعاون را به این کمیسیون دعوت کرده است یا خیر، زیرا بر طبق آیین‌نامه داخلی تقاضای استیضاح ابتدا باید در کمیسیون اجتماعی بررسی شود.

پس‌ازاین تذکر، علی لاریجانی رئیس مجلس اسامی مسعود گودرزی، علیم یارمحمدی، قاسم جاسمی از سخنرانان موافق استیضاح وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی را چندین بار اعلام کرد و از آنان خواست که در موافقت با استیضاح سخن بگویند ولی هیچ‌کدام از آنها به جایگاه نرفتند.

رئیس مجلس نیز خطاب به این استیضاح‌کنندگان گفت: هر کدام از شما که می‌خواهد بیاید و صحبت کند اما بازهم هیچ نماینده‌ای نرفت.

لاریجانی تأکید کرد: آیا استیضاح را پس گرفتید که استیضاح‌کنندگان اعلام کردند خیر ، پس رئیس مجلس از آنها سؤال کرد که چرا به جایگاه نمی‌آید و صحبت نمی‌کنید.

در این زمان سخنگاه (محل سخنرانی نمایندگان) مجلس بسیار شلوغ شد اما هیچ‌کدام از آنها حاضر به سخنرانی در موافقت با استیضاح نشدند.

در ادامه رئیس مجلس از نمایندگان خواست که به صندلی‌های خود بازگردند و خطاب به خبرنگاران گفت: لطفاً جلسه را ترک کنید.

در این زمان لاریجانی اعلام تنفس کرد و از خبرنگاران که جلسه را ترک کنند.

مجلس هم‌اکنون برای دقایقی اعلام تنفس کرد.

قرار بود مسعود گودرزی، علیم یارمحمدی، قاسم جاسمی، امیر خجسته، اکبر رنجبر زاده، محمود شکری،محمود نگهبان سلامی،محمدرضا پور ابراهیمی، علی رستمیان امروز در موافقت با استیضاح وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی صحبت کنند.

تقاضای استیضاح ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی چهارشنبه گذشته با ۴۰ امضا در مجلس اعلام وصول شد،

وی پیش‌ازاین در ۲۲ اسفند ۹۶ نیز با تقاضای ۲۴ نماینده در مجلس استیضاح شد اما وی بار دیگر موفق به کسب رأی اعتماد مجلس شد.

ربیعی در ۱۱ ماه گذشته سه بار است که استیضاح می‌شود.

همچنین مطالعه کنید:

افزایش حقوق ۴ گروه شغلی در سال آتی/هزینه آب، برق و گاز مدارس رایگان می‌شود

به گزارش کسب و کار نیوز، بهروز محبی نجم‌آبادی عضو کمیسیون تلفیق بودجه سال ۱۴۰۳ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.