صفحه اصلی / فرهنگی / کتاب و رسانه / احترام به خبرنگار تکریم اندیشه و خرد است
احترام به خبرنگار تکریم اندیشه و خرد است

احترام به خبرنگار تکریم اندیشه و خرد است

تهران – ایرنا – معاون قرآن و عترت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی،خبرنگران را از اهالی اندیشه و خرد توصیف کرد و افزود: براین باورم که احترام به خبرنگاران و حرفه آنها در واقع تکریم و احترام نهادن به حوزه اندیشه و خرد است.

عبدالهادی فقهی زاده روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار فرهنگی ایرنا با تبریک روز خبرنگار به اهالی رسانه، جایگاه و منزلت خبرنگاران را بسیار رفیع و ارزشمند توصیف کرد.
وی افزود: اگر حوزه خاص فعالیت خبرنگاران به ویژه با قرآن و عترت و مفاهم دینی گره بخورد یک قداست خاصی به این حرفه منتصب و تعلق می گیرد.
فقهی زاده اظهارداشت: حقیقت طلبی و حق جویی اصلی ترین ویژگی خبرنگاران به صورت عام بخصوص در حوزه خبرنگار دینی و عترت است.
معاون قرآن و عترت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به سختی و دشوراری حرفه خبرنگاری اشاره کرد و گفت: دشواری شغل خبرنگاری را می توان حمل بر دشواری به دوش کشیدن علم، حقیقت و ترویج فضایل اخلاقی دانست.
فقهی زاده با بیان اینکه خبرنگاران با همه مشکلات، تنگناها و دشواری های حرفه خود، رسالت خطیر اطلاع رسانی و آگاهی بخشی را تمام و کمال ایفا می کنند ابراز امیدواری کرد فعالان رسانه در همه مراحل زندگی و کاری خود موفق باشند.
هفدهم مرداد ماه سال ۱۳۷۷، محمود صارمی خبرنگار خبرگزاریِ جمهوری اسلامی به همراه هشت نفر از اعضای کنسولگری ایران در مزار شریف افغانستان به دست گروهک تروریستی طالبان به شهادت رسید. به همین مناسبت، شورای فرهنگ عمومی، هفدهم مرداد ماه هر سال را به عنوان «روز خبرنگار» نامگذاری کرد.
فراهنگ ** ۱۳۵۵ ** ۱۷۰۱

همچنین مطالعه کنید:

مرور درس‌های سال گذشته با چند ویدئوی جذاب و کوتاه

به گزارش کسب و کار نیوز، کارشناسان تحصیلی معتقدند مرور درس‌های سال گذشته کمک قابل …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.