صفحه اصلی / سیاسی / بین الملل / نزدیک به ۲۵۰ هزار تن نتوانستند در انتخابات مالی شرکت کنند

نزدیک به ۲۵۰ هزار تن نتوانستند در انتخابات مالی شرکت کنند

دولت مالی با انتشار لیستی اعلام کرد که 871 شعبه رای گیری به دلیل خشونت‌های جاری در کشور قادر به فعالیت در جریان انتخابات نبودند و 250 هزار نفر هم نتوانستند در انتخابات شرکت کنند.

انتخابات مالی

به گزارش کسب و کار نیوز، به نقل از خبرگزاری رویترز، در مجموع ۲۴۵ هزار و ۸۸۸ شهروند در مالی که اکثریت آنها در منطقه تیم بوکتو، یکی از مناطق درگیر خشونت، زندگی می‌کنند، به دلایل مختلف در جریان انتخابات ۲۱ ژوئیه نتوانستند رای خود را به صندوق بیندازند.

کاندیداهای اپوزیسیون در انتخابات مالی اعلام کردند که آنها درباره وضعیت صندوق‌های رای و قانون شکنی‌های دیگر یک دادخواست حقوقی به دادگاه قانون اساسی کشور تقدیم خواهند کرد.

دولت مالی اعلام کرد، پس از اینکه هیچ یک از ۲۴ کاندیدا نتوانستند در انتخابات ریاست جمهوری بیش از ۵۰ درصد آرا را به دست بیاورند، دور دوم این انتخابات روز ۱۲ اوت سال جاری میلادی برگزار می‌شود.

وزارت کشور مالی اعلام کرد که ابراهیم بوباکار کیتا، رئیس جمهوری کنونی این کشور ۴۱.۴ درصد آرا را به دست آورده و کاندیدای اصلی اپوزیسیون به نام سومایلا سیسه هم ۱۷.۸ درصد از آرا را از آن خود کرده است.

این دو قرار است در ۱۲ اوت سال جاری میلادی (۲۱ مرداد) در دور دوم انتخابات حاضر شوند.

دو روز بعد از برگزاری انتخابات اتحادیه اروپا به مالی فشار آورد که دلایل اصلی و جزئیات عدم رای گیری در برخی شعب را اعلام کند.

در همین راستا جامعه بین‌الملل امیدوار است که این انتخابات باعث تقویت توافق صلح ۲۰۱۵ شود. در شمال مالی گروه‌های مسلح یک توافق صلح برای کمک به تضمین امنیت امضا کردند.

این رای گیری توسط ناظرانی از اتحادیه اروپا، اتحادیه آفریقا و دیگر سازمان‌های منطقه‌ای تحت نظارت قرار گرفت.

قرار است دادگاه قانون اساسی به طور رسمی نتایج دور اول انتخابات را روز چهارشنبه اعلام کند.

این در حالی است که برخی از کاندیداهای ریاست جمهوری با رد نتایج خواستار برگزاری اعتراضات در امروز در باماکو شدند.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

آغاز به کار اجلاس رسمی بانک توسعه اسلامی در ریاض با حضور وزیر امور اقتصادی و دارایی/مذاکره برای تامین مالی ۳ پروژه جدید ایران از سوی بانک توسعه اسلامی

به گزارش کسب و کار نیوز ، سید احسان خاندوزی وزیر امور اقتصادی و دارایی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.