صفحه اصلی / سیاسی / بین الملل / روسیه از گرجستان، اوستیای جنوبی و آبخازیا خواست تا توافق‌هایی امضا کنند
روسیه از گرجستان، اوستیای جنوبی و آبخازیا خواست تا توافق‌هایی امضا کنند

روسیه از گرجستان، اوستیای جنوبی و آبخازیا خواست تا توافق‌هایی امضا کنند

وزارت خارجه روسیه امروز سه‌شنبه اعلام کرد، امضای توافق‌هایی روی عدم استفاده دوجانبه از قوه قهریه گامی در مسیر صحیح خواهد بود و مهمترین درس بحران جنگ ۲۰۰۸ گرجستان یادآور این است که تلاش برای حل درگیری‌های بین‌المللی با زور بی‌معنا و غیر سازنده است.

پرچم روسیه

به گزارش کسب و کار نیوز، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، بیانیه وزارت خارجه روسیه به مناسبت دهمین سالروز آغاز درگیری نظامی میان روسیه و گرجستان منتشر شد.

در بیانیه مذکور آمده است: تلاش‌های روسیه در قفقاز جنوبی طی این سال‌ها با هدف احیای گفت‌وگو و روند مذاکره تمام عیارمیان گرجستان از یک طرف و آبخازیا و اوستیای جنوبی در طرف دیگر است. امضای توافق‌هایی با موضوع عدم استفاده دوجانبه از قوه قهریه می‌تواند اولین گام در مسیر صحیح باشد. انتظار داریم که عقل سلیم پیروز شود.

این وزارتخانه تاکید کرد، اصلی‌ترین درس تحولات غم‌انگیز سال ۲۰۰۸ این است که استفاده از جبر برای حل مناقشات بین‌المللی و درگیری‌ها بی‌معنا و غیر سازنده است.

در ادامه بیانیه وزارت خارجه روسیه آمده است: عملیات ارتش روسیه تنه به دنبال یک هدف بود؛ جلوگیری از تخاصم گرجستان و جلوگیری از احتمال تکرار حملات. سازماندهی و مدیریت آن کاملا متناسب با تهدید مشاهده شده از جانب گرجستان بود.

انتهای پیام  

همچنین مطالعه کنید:

عقب‌نشینی FATF و موافقت با حذف نام ایران از ذیل توصیه شماره ۷

به گزارش کسب و کار نیوز، پیرو ارسال نامه اعتراضی از طرف وزیر امور اقتصادی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.