صفحه اصلی / اجتماعی / زنان و خانواده / توان افزایی زنان در کارآفرینی از رویکردهای دولت است
توان افزایی زنان در کارآفرینی از رویکردهای دولت است

معاون رییس جمهوری:

توان افزایی زنان در کارآفرینی از رویکردهای دولت است

معاون رییس جمهوری در امور زنان و خانواده با تاکید بر توانمند سازی زنان در شرایط کنونی گفت: توان افزایی زنان در زمینه کارافرینی و ایجاد اشتغال از رویکردهای اساسی دولت است.

 معصومه ابتکار روز سه شنبه هنگام ورود به فرودگاه تبریز در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به نقش زنان در اصلاح الگوی مصرف و تحقق سیاست های اقتصاد مقاومتی خاطرنشان کرد: قشر آسیب پذیر از جمله زنان سرپرست خانوار در اولویت برنامه های توانمندسازی قرار دارد.
به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایرنا، وی، هدف از سفر خود به آذربایجان شرقی را تبیین سیاست های دولت در مورد زنان و خانواده از طریق دیدار با فرهنگیان و زنان فرهیخته عنوان کرد و افزود: علاوه بر دیدار با امام جمعه استان، نشستی با اعضای تشکل های فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی خواهد داشت.
وی حضور در اورژانس اجتماعی ۱۲۳ را از دیگر برنامه های خود عنوان کرد و گفت: دیداری با زندانیان هم در برنامه کاری است و از نزدیک در جریان مشکلات آنان قرار خواهد گرفت.
معاون رییس جمهوری در امور زنان و خانواده همچنین در دیدار با امام جمعه تبریز نیز گفت: امروز هدف اصلی دشمن ضربه زدن به خانواده های ایران اسلامی از راه های مختلف است.
معصومه ابتکار هدف اصلی دشمنان را تضعیف بنیان های خانواده ها دانست و افزود: برخلاف ادعاهای دشمنان در باره تهدید و برخورد سخت و نظامی با نظام جمهوری اسلامی، امروز خانواده های ایران اسلامی مورد هدف و هجمه سنگین دشمن قرار گرفته است.
وی اظهار داشت: آنها می خواهند از داخل و از طریق خانواده ها به نظام جمهوری اسلامی ضربه وارد کنند که در این زمینه تربیت فرزندان و نحوه ارتباط بین اعضای خانواده بسیار مهم است.
ابتکار ادامه داد: ماهواره و فضای مجازی امروز بر خانواده ها اثر منفی داشته و فرزندان ایران اسلامی را تهدید می کند.
وی گفت: امروز شاهد رشد مصرف مواد مخدر در بین زنان جامعه هستیم که بسیار نگران کننده است و باید مورد توجه جدی مسئولان قرار بگیرد.
ابتکار با اشاره به موضوعات زیست محیطی و مسایل آبی کشور، یادآور شد: هر هفته در نمازهای جمعه ۵ دقیقه از خطبه دوم به مسایل زیست محیطی و موضوعات آب و در خطبه اول نیز مباحث مربوط به خانواده مطرح می شود.
وی ادامه داد: توجه به خانواده از جمله موضوعاتی است که بارها رهبر معظم انقلاب به آن تاکید داشته اند.
ابتکار استفاده از زنان در بخش های مدیریتی آذربایجان شرقی را مناسب توصیف کرد و گفت: سه بخشدار در شهرستان های شبستر، مراغه و هشترود و همچنین مدیرکل گمرکات آذربایجان شرقی از جامعه زنان انتخاب شده اند.

همچنین مطالعه کنید:

تزریق ۵۰۰۰ میلیارد نقدینگی به بورس انرژی

به گزارش کسب و کار نیوز ، مصطفی رجبی مشهدی با بیان اینکه این اقدام …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.