صفحه اصلی / استان ها / خراسان رضوی / تمهیدات ستاد تنظیم بازار خراسان رضوی برای کنترل بازار
تمهیدات ستاد تنظیم بازار خراسان رضوی برای کنترل بازار

در گفت‌وگو با ایسنا تشریح شد؛

تمهیدات ستاد تنظیم بازار خراسان رضوی برای کنترل بازار

مدیر بازرسی و نظارت اصناف مشهد گفت: ستاد تنظیم به محض اینکه کالایی گران و یا با کمبود مواجه می‌شود، تمهیداتی را در نظر می‌گیرد و به صورت روزانه آن کالا را در بازار توزیع می‌‎کند.

بازار میوه

امیر دلداری در گفت‌وگو با ایسنا، در خصوص نظارت‌ها بر بازار، اظهار کرد: با توجه به اینکه فصل تابستان است و زائران به مشهد آمده‌اند، ما طرح نظارت مخصوص این فصل را آغاز کرده‌ایم. هدف ابتدایی ما در این طرح سلامت و امنیت غذایی زائران است، همچنین بازار سوغات آن‌ها را نیز مورد بررسی قرار می‌دهیم.

وی افزود: بیشترین تمرکز ما بر پایگاه ویژه نظارتی اطراف حرم بوده و سعی داریم که این پایگاه را در این ایام به صورت ویژه تقویت کنیم، علاوه بر آن نیروها و ساعات کاری خود را در گشت مشترکی که در این منطقه در نظر گرفتیم، افزایش داده‌ایم.

دلداری بیان کرد: کنترل ما برای نظارت بر بازار آغاز شده و بازرسی‌های ما طبق روال مسیر خود را طی می‌کند.  در این بازرسی‌ها، یک حوزه مربوط به شکایت را اختصاص داده‌ایم که در تماس شهروندان و زائرانی با ما، این موارد را مورد بررسی قرار می‌دهیم و کمتر از ۴۸ ساعت آن‌ها را پیگیری می‌کنیم.

مدیر بازرسی و نظارت اصناف مشهد گفت: موضوع دیگر بخش کالاهای اساسی است که این بخش در چند ماه اخیر تحت ثاثیر عواملی مانند افزایش نرخ ارز و خروج آمریکا از برجام قرار گرفته که نظارت بر این بخش را نیز در دستور کار خود قرار داده‌ایم. در مشکلات اقلامی مانند گوشت، مرغ، روغن، برنج و غیره نیز ورود پیدا کردیم که همواره سعی بر کنترل قیمت این اقلام داریم.

وی با بیان اینکه  دو موضوع گران بودن کالا و گران‌فروشی امری جدا است، عنوان کرد: در حال حاضر ما با پدیده گرانی مواجه هستیم و می‌بینیم که کالاها گران شده است اما گران‌فروشی در بازار صورت نمی‌گیرد.

دلداری ادامه داد: به دلیل اتفاقاتی که افتاده، شاهد گرانی بی‌رویه اقلامی در بازار بودیم که باید تنظیم شود. ستاد تنظیم بازار نیز ورود پیدا کرده و قیمت برخی کالاهای اساسی را اعلام نموده تا بتواند به کنترل بازار کمک کند.

مدیر بازرسی و نظارت اصناف مشهد با اشاره به اینکه با ما با موضوع گرانی مواجه هستیم، تصریح کرد: ما در تمام این مدت به صورت  گروهی تمام وظایف خود را انجام داده‌ایم و در حوزه نظارت بر بازار سوغات در اطراف حرم به طور جدی وارد شده‌ایم.

وی بیان کرد: هفته‌ای سه روز نظارت‌هایی را در حوزه امنیت، بهداشت و نظارت بر بازار انجام می‌دهیم، همچنین در این میان سازمان دامپزشکی، اداره بهداشت و تعزیرات حکومتی نیز با ما همکاری لازم را دارند و با اتحادیه‌ها نیز گشت مشترک انجام می دهند.

دلداری در خصوص آغاز دور اول تحریم‌ها و تاثیر آن بر بازار، خاطرنشان کرد: ستاد تنظیم بازار جلساتی را برگزار می‌کند و به محض اینکه کالایی گران و یا با کمبود مواجه می‌شود، تمهیداتی را در نظر می‌گیرد و به صورت روزانه آن کالا را در بازار توزیع می‌‎کند. در حال حاضر انبارهای ما دارای کالا بوده و با کمبودی روبه‌رو نخواهیم بود. 

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

سفال و کاشی

مرمت ۱۰۰ قطعه سفال و کاشی زرین‌فام در سال ۹۸

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا,مژگان موسی‌زاده با بیان این مطلب …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.