صفحه اصلی / استان ها / اصفهان / تلف شدن ۳۰ میلیارد دلار به دلیل سیاست‌های اشتباه ارزی دولت
تلف شدن ۳۰ میلیارد دلار به دلیل سیاست‌های اشتباه ارزی دولت

نایب رییس اتاق بازرگانی اصفهان مطرح کرد؛

تلف شدن ۳۰ میلیارد دلار به دلیل سیاست‌های اشتباه ارزی دولت

نایب رییس اتاق بازرگانی اصفهان گفت: سیاست های اشتباه ارزی دولت موجب تلف شدن حدود ۳۰ میلیارد دلار در شرایط کنونی و صدها میلیارد دلار در گذشته شده است.

دلار

به گزارش کسب و کار نیوز، مصطفی روناسی عصر دوشنبه در همایش تحریم ها و اقتصاد ایران که در اتاق بازرگانی اصفهان برگزار شد، در خصوص وضعیت اقتصادی کشور، اظهار کرد: کارآفرینی با چهل سال سابقه فعالیت همچون درختی کهنسال است که نگهداری آن نیازمند امکانات است تا خشک نشود و از بین نرود، اما در ایران، کارآفرینان مانند جنگل ها در حال نابودی هستند.

وی افزود: در کشورهای خارجی، زمانی که افراد از هر قشر حتی تبعه دیگر کشورها با توانمندی های مختلف، حرفی از ایجاد کسب و کار می زنند، با وجود نرخ پایین بیکاری و درآمد بالای آن کشور، مورد حمایت، استقبال و احترام قرار می گیرد.

نایب رییس اتاق بازرگانی اصفهان خطاب به معاون رییس جمهور، اظهار کرد: سیاست های اشتباه ارزی دولت موجب تلف شدن حدود ۳۰ میلیارد دلار در شرایط کنونی و صدها میلیارد دلار در گذشته شده است.

وی ادامه داد : دولت با اتخاذ سیاست غلط، قیمتی برای دلار اعلام می کند، در صورتی که در تمام دنیا این راهکار ناکارآمد است. در واقع قیمت گذاری کالا و ارز مربوط به دولت نیست و نباید در این موارد دخالت کند.

 روناسی افزود: نگران هدر رفتن میلیاردها دلار نیستم و تنها در مورد از بین رفتن کارآفرینان طی پنج ماه به عنوان سرمایه کشور نگران هستم.

وی تاکید کرد: چندین کارگاه در چند ماه اخیر تعطیل شدند، همچنین رونق از شهرک‌های صنعتی رخت بسته است، بنابراین امیدوارم سیاستی در نظر گرفته شود تا آسیب پذیری در مقابل تحریم ها به حداقل برسد.

 نایب رییس اتاق بازرگانی اصفهان با بیان اینکه حمایت از کالای ایرانی به معنی تعامل و فعالیت اقتصادی گسترده با جهان است، گفت: باید تکنولوژی و تولیدات به روز شود و کالاهای مورد نیاز وارد و صادرات رونق پیدا کند.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

استادان نمونه کشوری

اساتید اصفهان در میان استادان نمونه کشوری

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, از میان ۱۶ استاد برجسته …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.