صفحه اصلی / اصناف / تبریز کمترین افزایش قیمت مسکن در مقایسه با سایر شهرها
تبریز کمترین افزایش قیمت مسکن در مقایسه با سایر شهرها

رئیس اتحادیه مشاوران املاک تبریز خبر داد

تبریز کمترین افزایش قیمت مسکن در مقایسه با سایر شهرها

رئیس اتحادیه مشاوران املاک مرکز استان آذربایجان شرقی گفت: قیمت مسکن در شهر تبریز با افزایش ۲۰ تا ۳۰ درصدی روبه رو بوده و حتی در برخی مناطق ۱۰ درصد و برخی مناطق شهر افزایش قیمت را نداشته ایم.

 اسماعیل نعمتی در جلسه ای که با حضور اعضای هیات رئیسه اتحادیه املاک تبریز و نماینده اتاق اصناف ایران در استان آذربایجان شرقی برگزار شده بود، با بیان اینکه بهای مسکن در شهر تبریز نسبت به دیگر شهرها کمترین افزایش را داشته، افزود: قیمت مسکن در چند ماه اخیر در اکثر استان ها به طور چشمگیری افزایش یافته اما در شهر تبریز با کمترین افزایش قیمت همراه بوده است .

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از اتاق اصناف ایران، وی در خصوص افزایش اجاره بهای مسکن در شهر تبریز نیز گفت: در سال جاری برای بحث اجاره بها اطلاع رسانی به موقع داشتیم که با توجه وضعیت اقتصادی با مالکان رایزنی کنند تا افزایش قیمت ها بالا نباشد. اجاره بهای مسکن در تبریز نسبت به دیگر استانها نیز با کمترین افزایش بوده و با افزایش ۱۰ درصدی طبق روال هر ساله مواجه است. نعمتی در خصوص ساخت و سازها در تبریز اظهار کرد: رشد ساخت وسازها در تبریز به دلیل بالا رفتن قیمت مصالح ساختمانی، قیمت آهن آلات و هزینه های گزاف شهرداری و نظام مهندسی متوقف شده و ساخت و ساز قابل توجهی صورت نمی‌گیرد . وی تعداد واحدهای صنفی فعال در حوزه املاک را ۷ هزار واحد برشمرد و افزود: تمام واحدهای صنفی املاک در تبریز دارای پروانه کسب هستند ضمن اینکه همگی قبل از دریافت پروانه کسب آموزش دیده اند و گذراندن دوره های آموزشی برای دریافت عضویت الزامی است . رئیس اتحادیه مشاوران املاک تبریز، حقیقی نبودن میزان مالیات را مشکل اصلی حوزه املاک دانست و تصریح کرد: نرخ مالیاتی که از کسبه حوزه املاک دریافت می شود، واقعی نیست و ممیزین مالیاتی میزان مالیات را به دلخواه تعیین می کنند چرا که تمامی واحدهای صنف املاک صندوق مکانیزه را نصب کرده اند و تمام قراردادهایشان موجود است و فاکتور دارند اما باز هم ممیزین مالیات واقعی را تعیین نمی کنند. نعمتی افزود: برگزاری دوره های آموزشی و تخصصی برای واحدهای صنفی سبب شده تا ۵۰ درصد پرونده های صنف املاک در دادگستری کاهش داشته باشد و این روند مثبتی برای اتحادیه املاک تبریز محسوب می شود. وی خاطرنشان کرد: اقدامات موثری در سال های اخیر در اتحادیه املاک تبریز صورت گرفته که احداث ساختمان اتاق اصناف در زمینی به مساحت یک هزار متر یکی از اقدامات است.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

قیمت پیاز با مدیریت صادرات متعادل می‌شود

به گزارش کسب و کار نیوز، اسداله کارگر گفت: بررسی ها نشان می دهد که …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.