در تیرماه امسال ۳ هزار و۸۰۴ فقره شکایت توسط واحدهای بازرسی اصناف دریافت شد که ۶۶ درصد در بخش کالا و ۳۴ درصد در بخش خدمات بود.
به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از اتاق اصناف ایران، از مجموع شکایات دریافتی ۵ درصد به صورت حضوری، ۹۳ درصد تلفنی و ۲ درصد به صورت کتبی دریافت و رسیدگی شده است . در عین حال پس از بررسی های معموله و ارزیابی کارشناسان تعداد ۳ هزار و ۷۶۷ فقره شکایت قابل پیگیری تشخیص داده شد که برای رسیدگی و برخورد قانونی به ادارات و مراجع ذیربط ارسال شده است. همچنین از کل شکایات قابل پیگیری۴ درصد منجر به رضایت شاکی ۴۹ درصد متخلف،۴۶ درصد غیرمتخلف و یک درصد در دست بررسی است. طبق گزارش واحد معاونت نظارت و بازرسی اتاق اصناف ایران، بیشترین عناوین تخلف مربوط به درج نکردن قیمت، گرانفروشی و عدم صدور صورتحساب است.
انتهای پیام