صفحه اصلی / سیاسی / مجلس / بررسی طرح کاهش تصدی‌گری دولت در عرضه سوخت و فرآورده‌های نفتی در کمیسیون انرژی
بررسی طرح کاهش تصدی‌گری دولت در عرضه سوخت و فرآورده‌های نفتی در کمیسیون انرژی

/اخبار تصمیمات کمیسیون‌ها/

بررسی طرح کاهش تصدی‌گری دولت در عرضه سوخت و فرآورده‌های نفتی در کمیسیون انرژی

یک عضو کمیسیون انرژی مجلس از بررسی طرح کاهش تصدی‌گری دولت در عرضه سوخت و فرآورده‌های نفتی در جلسه امروز این کمیسیون خبر داد.

 کمیسیون‌های تخصصی مجلس

علی بختیار در گفت‌وگو با ایسنا ضمن تشریح جلسه امروز کمیسیون انرژی، بیان کرد: جلسه امروز حول طرح کاهش تصدی‌گری دولت در عرضه سوخت و فرآورده‌های نفتی برگزار شد. از آنجا که دولت قبلا موضوع برندینگ را در جایگاه‌ها اعلام کرده بود و منجر به هم‌ریختگی جایگاه‌داران و کامیون‌داران شده بود، نمایندگان طرحی را ارائه دادند و این طرح در حال کامل شدن در کمیسیون است.

وی در ادامه اظهار کرد: این طرح به دنبال این است که سوخت را با کیفیت‌های مختلف و برندهای مختلف در جایگاه‌ها عرضه کند البته در این طرح اولویت‌هایی برای جایگاه‌داران در نظر گرفته شده است. امیدواریم بتوانیم گام به گام در راستای برندینگ و واقعی شدن قیمت‌ها و تغییر در ارائه سوخت با کیفیت‌های متفاوت و قیمت‌های متفاوت حرکت کنیم.

بررسی نحوه مدیریت تحریم‌ها بر بخش حمل و نقل در کمیسیون عمران

همچنین نایب رییس کمیسیون عمران مجلس از بررسی نحوه مدیریت تحریم‌ها بر بخش حمل و نقل در جلسه امروز این کمیسیون خبر داد.

سیدابوالفضل موسوی در گفت‌وگو با ایسنا ضمن تشریح جلسه امروز کمیسیون عمران، بیان کرد: با توجه به وضعیت تحریم‌ها در جلسه امروز تاثیر تحریم‌ها را بر روی حمل و نقل اعم از دریایی، هوایی، زمینی و جاده‌ای بررسی کردیم. آنطور که مشخص شد حدود ۹۰ درصد از حمل و نقل ما از طریق دریا صورت می‌گیرد که بالای ۷۰ درصد آن توسط خطوط دریایی خارجی است بنابراین ما باید با دقت در این زمینه تمرکز داشته باشیم که از این پس اقداماتی باید برای حمل و نقل انجام دهیم.

وی در ادامه اظهار کرد: در جلسه امروز راهکارهایی برای حمل و نقل ارائه شد و مورد بحث و بررسی قرار گرفت، دولت نیز آمادگی خود را برای مواجهه با این تحریم‌ها اعلام کرد.

نماینده مردم یزد در مجلس ادامه داد: اثر تحریم‌ها باید از دو جهت مورد توجه قرا گیرد؛ یکی اثر خود تحریم است که شرکت‌های کشتیرانی و هوایی مورد تحریم قرار می‌گیرند و دوم مساله محدودیت‌هایی است که در نقل و انتقالات بانکی ایجاد می‌شود و تاثیر مستقیمی بر روی حمل و نقل ما دارد. ما باید بتوانیم شرایط را مدیریت کنیم.

وی در پایان گفت: ‌در جلسه امروز در خصوص تمامی این موارد بحث و بررسی شد و به نتایج خوبی رسیدیم، هماهنگی بین کمیسیون عمران و مسئولان در وزارت راه و شهرسازی شکل گرفت تا بتوانیم با همفکری این برهه از زمان را مدیریت کنیم.

بررسی طرح اصلاح قانون انتخابات مجلس در کمیسیون شوراها

نایب رییس کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور نیز از بررسی طرح اصلاح قانون انتخابات مجلس در جلسه امروز این کمیسیون خبر داد.

سیدحمیدرضا کاظمی در گفت‌وگو با ایسنا ضمن تشریح جلسه امروز کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور، بیان کرد: در جلسه امروز طرح اصلاح قانون انتخابات مجلس در دستور کار قرار داشت. بررسی این طرح از هفته‌های پیش در کمیسیون آغاز شده بود، این طرح ۱۰ فصل به همراه ۳۹ ماده دارد که اکنون در حال بررسی مواد آن در کمیسیون هستیم.

وی در ادامه بیان کرد: دستور بعدی کمیسیون سوال از وزیر کشور بود که تعدادی از نمایندگان درخواست تعلیق دادند و عده‌ای نیز سوال خود را پس گرفتند به همین ترتیب بخش سوال نیز منتفی شد.

این خبر تکمیل می‌شود.

همچنین مطالعه کنید:

افزایش حقوق ۴ گروه شغلی در سال آتی/هزینه آب، برق و گاز مدارس رایگان می‌شود

به گزارش کسب و کار نیوز، بهروز محبی نجم‌آبادی عضو کمیسیون تلفیق بودجه سال ۱۴۰۳ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.