صفحه اصلی / سیاسی / بین الملل / انگلیس قصد درخواست از روسیه برای استرداد مظنونان پرونده اسکریپال را دارد
انگلیس قصد درخواست از روسیه برای استرداد مظنونان پرونده اسکریپال را دارد

گاردین نوشت

انگلیس قصد درخواست از روسیه برای استرداد مظنونان پرونده اسکریپال را دارد

روزنامه گاردین انگلیس به نقل از منابع دولتی و امنیتی نوشت، این کشور حاضر است از روسیه بخواهد دو مردی که ظن دست داشتن آنها در حمله با ماده اعصاب به سرگئی اسکریپال و دخترش در شهر سالزبری وجود دارد را استرداد کند.

خانه اسکریپال

به گزارش کسب و کار نیوز، به نقل از خبرگزاری رویترز،‌ این نشریه در گزارش خود نوشت: دادستان‌های انگلیس روند تنظیم این درخواست استرداد را تکمیل کرده‌اند و اکنون آماده ارائه کردن آن هستند.

با این حال سفارت روسیه در بریتانیا اعلام کرده که هیچ درخواست رسمی در این زمینه از سوی لندن دریافت نکرده است.

این سفارتخانه در واکنش به این گزارش گاردین اعلام کرد: ما به یک چنین گزارش‌های رسانه‌ای، ساختگی و تایید نشده اصلا اعتماد نداریم.

سرگئی اسکریپال،‌ مامور سابق سازمان اطلاعات ارتش روسیه بود که بعدا به جرم جاسوسی در روسیه به زندان افتاد اما در یک تبادل زندانی میان روسیه و انگلیس آزاد شده و با دخترش به انگلیس رفت و اوایل مارس گذشته گزارش شد که در یک پارک عمومی با دخترش یولیا هدف یک سوءقصد با ماده اعصاب قرار گرفته است.

انگلیس، روسیه را متهم این سوءقصد اعلام کرد اما روسیه هرگونه دست داشتن خود در این حمله را رد کرد.

انتظار می‌رود که در صورت ارائه رسمی چنین درخواستی برای استرداد مظنون‌ها روسیه آن را رد کند و این اتفاق می‌تواند به تشدید دوباره تنش میان این دو کشور منجر شود.

قانون اساسی روسیه استرداد شهروندان روسی به یک کشور دیگر را ممنوع می‌داند. به عنوان مثال سابق بر این مقام‌های روسیه با درخواست استرداد چند فرد مظنون به دست داشتن در قتل الکساندر لیتویننکو که در سال ۲۰۰۶ با یک ماده رادیواکتیو در انگلیس ترور شد، مخالفت کرده بودند.

روزنامه گاردین در گزارش خود می‌نویسد، تحقیقات صدها مامور اطلاعاتی و پلیس انگلیس منجر به شناسایی دو روسیه‌ای شده که تحرکاتشان از زمان ورودشان به بریتانیا تا ترک این کشور ظن دست داشتن آنها در این سوءقصد را تقویت می‌کند.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

عقب‌نشینی FATF و موافقت با حذف نام ایران از ذیل توصیه شماره ۷

به گزارش کسب و کار نیوز، پیرو ارسال نامه اعتراضی از طرف وزیر امور اقتصادی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.