صفحه اصلی / اصناف / برندها / استاموس ۱۰ روز دیگر فیسبوک را را ترک می کند
استاموس  ۱۰ روز دیگر فیسبوک را را ترک می کند

استاموس ۱۰ روز دیگر فیسبوک را را ترک می کند

یک روز پس از آنکه این شبکه اجتماعی از یک کمپین نفوذ سیاسی پرده برداشت، رئیس امنیت فیسبوک تصمیم به ترک این شرکت گرفت.

مدیر ارشد امنیتی فیس‌بوک اعلام کرده که تا پایان ماه جاری میلادی این شرکت تکنولوژی را ترک خواهد کرد. و تصمیم دارد که به دانشگاه استنفورد برای ادامه تحقیقات و تدریس برای امنیت سایبری برود. این خبر یک روز پس از آن به وقوع پیوست که مشخص شد استاموس نقش کلیدی در حفاظت از افشای عمومی و هدفمند اطلاعات فیسبوک در کمپین های انتخابات سیاسی و سازمان دهی مجدد تیم امنیتی فیسبوک داشته است.

اما او در صحبت‌ هایی که ماه اکتبر سال گذشته در جلسه ‌ای داخلی با کارمندان فیسبوک داشت به آنها گفته که شرکت به ‌اندازه‌ی کافی برای مقابله با تهدیدهای امنیتی در حال رشد فعالیت نکرده است. او در این صحبت‌ ها که به‌ صورت مخفیانه به بیرون درز کرد، استاموس شیوه‌های عملیات امنیتی در فیسبوک را در حد یک دانشکده‌ ی کوچک ارزیابی کرده بود.

استاموس کمک ‌های بسزایی به این غول شبکه اجتماعی کرده بود تا سیستم مدیریت امنیت سایبری خود را بهبود بخشیده و تقویت کند. او متخصصان خبره و ماهری اعم از تحلیلگران، بازرسان امنیتی و تیم‌های مهندسی فناوری اطلاعات را از سراسر جهان گردآوری کرده بود تا امنیت سایبری این شبکه اجتماعی افزایش پیدا کند. بر اساس گزارش‌های منتشر شده از سوی نیویورک تایمز و همچنین فیس‌بوک، این شرکت هنوز جایگزینی برای وی در نظر نگرفته است.

او در این باره در یک پست چنین نوشت: در حالی که من از کار در کنار دیگر همکارانم لذت نخواهم برد، قصد دارم این شرکت را ترک کنم و از افرادی متعهد، متفکر، ماهر در ادامه راه می خواهم که به این شرکت پیوسته و مقابله با این چالش ها را ادامه دهند. مهم است که ما به عنوان یک صنعت زنده، مسئولیت جمعی کار مان و تاثیر ان را بپذیریم و آن را بررسی کنیم. من در آینده نیز به همکاری و هم‌فکری با تیم‌های امنیتی در فیسبوک ادامه خواهم داد.

استاموس حدود ۱۰ روز دیگر در تاریخ ۱۷ اگوست ترک می کند و پس از ان به دانشگاه استانفورد می رود. استاموس یکی از شناخته ‌شده‌ ترین مشاوران امنیت و حریم خصوصی بود که در ژوئن ۲۰۱۵ به فیسبوک ملحق شد. او پیش از آن به ‌عنوان مدیر اطلاعات یاهو فعالیت می‌ کرد. نیویورک تایمز پیش از این عنوان کرده بود که او به‌خاطر اختلاف‌ نظر با دیگر مدیران فیسبوک این شرکت را ترک خواهد کرد. اختلاف‌ نظر مذکور نیز در ارتباط با افشای تاثیرگذاری روس‌ها در انتخابات با استفاده از این شبکه ‌ی اجتماعی بوده است.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.