صفحه اصلی / سیاسی / بین الملل / یک رهبر کرد: وظیفه کمیته مشترک با دمشق فعالیت اجرایی است نه سیاسی
یک رهبر کرد: وظیفه کمیته مشترک با دمشق فعالیت اجرایی است نه سیاسی

یک رهبر کرد: وظیفه کمیته مشترک با دمشق فعالیت اجرایی است نه سیاسی

یکی از رهبران کردهای سوریه اعلام کرد که کمیته مشترکی که قرار است بین کردها و دولت سوریه تأسیس شود، یک هیئت اجرایی است و سیاسی نیست.

کنفرانس کردهای سوریه

به گزارش کسب و کار نیوز، به نقل از رووداو، حکمت حبیب، عضو شورای سوریه دموکراتیک گفت: این شورا با هماهنگی شوراهای محلی در شمال و شمال شرق سوریه برای تأسیس کمیته مشترکی که مقر آن شهر کوبانی خواهد بود تلاش می‌کند و این کمیته یک هیئت اجرایی و هماهنگی با مأموریت‌های خدماتی است و هیچ بعد سیاسی ندارد.

وی گفت: این اقدام برای گسترش فعالیت خدماتی در جغرافیایی بیشتر و با هدف یکپارچه کردن قوانین است تا تصمیمات استراتژیک درباره بودجه و سیاست کلی شهرداری‌ها و برنامه‌ریزی شهری مشترک باشد.

حبیب گفت: اداره مشترک یک هیئت اجرایی هماهنگی میان ادارات است و به منزله دولت نیست. شورای سوریه دموکراتیک قصد دارد دفاتری را در شهرها و مناطق دیگر کشور افتتاح کند. ما شخصیت‌های ملی‌گرای برجسته‌ای در ساحل سوریه، دمشق، درعا، سویدا و تمامی استان‌ها داریم.

وی تأکید کرد: دامنه فعالیت شورای سوریه دموکراتیک شامل تمامی خاک سوریه است و نه فقط شمال. ما تمایل داریم نشست سوری سوری در شهر کوبانی برای حل توافقی بحران سوریه از طریق یک کنفرانس ملی برگزار شود.

وی بر آمادگی نیروهای سوریه دموکراتیک برای مشارکت در جنگ علیه داعش و حمایت از دروزی‌ها تأکید کرد.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

پیش‌بینی رشد اقتصاد جهانی در سال ۲۰۲۴

به گزرش کسب و کار نیوز، این سازمان مستقر در پاریس در گزارش چشم‌انداز اقتصادی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.