صفحه اصلی / سیاسی / دولت / پاسخ ایران به درخواست آمریکا برای مذاکره
پاسخ ایران به درخواست آمریکا برای مذاکره

از سوی رییس جمهور ایران اعلام شد

پاسخ ایران به درخواست آمریکا برای مذاکره

رئیس‌جمهوری ایران در پاسخ به درخواست‌های رییس جمهور آمریکا برای مذاکره یادآورشد: همزمان با تحریم، مذاکره چه معنایی می‌خواهد داشته باشد.

بسته روحانی

همزمان با تحریم، مذاکره چه معنایی دارد؟!

به گزارش کسب و کار نیوز، حجت‌الاسلام و المسلمین حسن روحانی شامگاه دوشنبه  در گفت‌وگوی تلویزیونی خود با مردم در پاسخ به پرسشی درباره ارائه پیشنهاد مذاکره بدون پیش شرط از سوی رییس‌جمهوری آمریکا، اظهار کرد: مردم ما در طول سال‌های قبل تجربه بسیار خوبی هم از مقامات آمریکایی و هم از دولتمردان ایران دارند.

وی افزود: کسانی که امروز در ایران دولت را در اختیار دارند کسانی هستند که از ابتدا شعارشان تعامل، مذاکره، گفت‌وگو و میز مذاکره بوده و با همین مبنا هم تاکنون پیش رفته‌اند و حتی با آمریکایی‌ها و سایر کشورها مذاکره کرده‌اند و در طول دو سال به صورت مداوم در مذاکرات به نتیجه‌ای رسیدند که کم و بیش آمریکا نیز  آن را اجرا می‌کرد و سایرین بیشتر به آن متعهد بودند و ایران نیز کاملا به آن تعهد داشت.

رییس‌جمهوری گفت: کسی که ادعا می‌کند و می‌گوید من تمایل به مذاکره دارم باید بداند مذاکره مبنایی دارد و اولین آن صداقت است که دو طرف باید به صداقت باور بداشته باشند، دومین مبنای مذاکره به نتیجه رسیدن مذاکره است. کسی که امروز ادعای مذاکره می‌کند کسی است که بدون مذاکره از تعهدات بین‌المللی از معاهده پاریس گرفته تا دیگر معاهدات تجاری خارج شده است.

روحانی ادامه داد: مخاطب این حرف‌ها دولت ایران نیست که بخواهد به این پیشنهاد جواب دهد. آنها نیز به ما در این مذاکره خطاب نمی‌کنند به دلیل اینکه آنها از نتیجه مذاکره خارج شدند و کسی که ادعای مذاکره می‌کند باید نشان دهد که واقعا می‌خواهد با مذاکره مساله حل شود؛ همزمان با تحریم، مذاکره چه معنایی می‌خواهد داشته باشد.

این خبر تکمیل می‌شود.

همچنین مطالعه کنید:

بهادری جهرمی: یارانه نقدی در دولت شهید رییسی ۹ برابر شد

به گزارش کسب و کار نیوز ، علی بهادری جهرمی سخنگوی دولت در نشست خبری …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.