صفحه اصلی / ورزشی / فوتبال و فوتسال / عسگری: وریا غفوری باید اخراج می‌شد/ کم‌کاری از خود داوران است

عسگری: وریا غفوری باید اخراج می‌شد/ کم‌کاری از خود داوران است

یک پیشکسوت داوری فوتبال ایران می‌گوید کمیته داوران و فدراسیون فوتبال همه امکانات را برای داوران فراهم کرده‌اند و اگر نقضی در عملکرد آن‌هاست، به‌خاطر کم‌کاری خودشان است.

حسین عسگری

حسین عسگری، رییس پیشین کمیته داوران در گفت‌وگو با ایسنا درباره عملکرد داوران در دو هفته ابتدایی لیگ هجدهم اظهار کرد: تیم‌ها هنوز در شرایط مسابقه قرار نگرفتند و به مراتب داوران نیز هنوز به آمادگی کامل نرسیده‌اند. داوران هنوز نتوانستند به طور کامل وظیفه‌شان را انجام دهند و عملکرد خوبی داشته باشند.

او اضافه کرد: اشتباهات زیادی در این دو هفته داشتیم. در هفته اول داوران سه بار باید کارت قرمز نشان می‌دادند که با تصمیم اشتباه این کار را نکردند. یک مورد در دیدار پرسپولیس و پدیده و دو مورد هم در دیدار استقلال و پیکان داور باید سه بازیکن را اخراج می‌کرد.

عسگری درباره ضربه وریا غفوری به گلزن ذوب‌آهن توضیح داد: این بازیکن باید اخراج می‌شد و داور تصمیم اشتباهی گرفت. کارشناسانی که گفته‌اند اخراج نکردن وریا به این دلیل که پشتش به بازیکن حریف بود درست است، نظر اشتباه و خلاف قانون داده‌اند. قانون به صراحت گفته که “اگر بازیکنی، سلامتی بازیکن دیگری را به خطر بیندازد باید اخراج شود” و این مهم نیست که بازیکن حریف در دید خاطی باشد یا خیر.

این کارشناس داوری ادامه داد: دراین دیدار هم‌چنین کمک داور دو آفساید بی‌مورد را اعلام کرد که اعلام یکی از آن‌ها باعث مردود شدن گل سوم شد. پس از مصدوم شدن رضا حبیب‌زاده، داور فرصت زیادی برای اخراج وریا داشت و می‌توانست با مشورت و تمرکز بیش‌تر این کار را انجام دهد اما در این مورد کوتاهی کرد.

او درباره عملکرد کمیته داوران در آماده‌سازی داورها گفت: کمیته و فدراسیون هر چیزی که لازم بوده را انجام دادند. ایوانف، بهترین مدرس فیفا بلافاصله پس از جام‌جهانی به تهران آمد و طی ۶ روز کلاس‌های آموزشی را برای داوران برگزار کرد. داوران ما نیاز به حمایت دارند اما زمانی که وظیفه خود را انجام دهند. آن‌ها وظیفه دارند آمادگی خود را حفظ کنند و در مسابقات بهترین عملکرد را داشته باشند. اگر نقصی در کار داوران وجود دارد بخاطر کم‌کاری و کوتاهی خودشان است.

عسگری در پایان گفت: وقتی بازیکنان خطای شدیدی انجام دهند و داوران به آن توجه نکنند، وقتی بازیکن در عرصه ملی چنین خطایی را تکرار کند داوران بین‌المللی آن‌ها را با کارت قرمز جریمه می‌کنند و آن‌گاه تیم ملی است که ضرر خواهد کرد.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

«قلعه‌نویی» سرمربی تیم ملی شد

به گزارش کسب و کار نیوز، امیر قلعه‌نویی مربیگری خود را از کشاورز و برق …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.