صفحه اصلی / سیاسی / مجلس / سلیمی: بیشتر یک طیف خاص به دنبال سوال از رئیس جمهور است
سلیمی: بیشتر یک طیف خاص به دنبال سوال از رئیس جمهور است

سلیمی: بیشتر یک طیف خاص به دنبال سوال از رئیس جمهور است

یک عضو هیئت رئیسه کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور گفت: موضوع سوال از رئیس جمهور در قانون اساسی دیده شده است. در خصوص مشکلات اقتصادی سوالاتی در ذهن سایر نمایندگان وجود دارد اما به دلیل مصالح کشور و شرایطی که امروز وجود دارد این افراد صلاح ندانستند که اکنون این سوال را امضا کنند.

اصغر سلیمی

اصغر سلیمی در خصوص اینکه حضور رئیس جمهور در مجلس در شرایط کنونی چه الزامی دارد، بیان کرد: موضوع سوال از رئیس جمهور در قانون اساسی دیده شده است. اینکه در مجالس دیگر این اقدام انجام نشده است نمی توان نسبت به کسانی که این سوال را مطرح کردند انتقاد کرد اما باید در نظر داشت افرادی که سوال از رئیس جمهور را امضا نکردند نیز شاهد وضعیت اقتصادی کشور و شرایط آن هستند و آنها نیز سوالاتی در این زمینه دارند اما به دلیل مصالح کشور و شرایطی که امروز وجود دارد این افراد صلاح ندانستند که اکنون این موضوع مطرح شود.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا،وی در ادامه اظهار کرد: از آنجا که رئیس جمهور قبلا در مجلس حضور یافتند و جلسه سران قوا را در صحن مجلس داشتیم، ایشان نیز می توانستند خود در مجلس حاضر شوند و مشکلات و مسائل را به گوش مردم می رساندند. بهتر بود سوال کنندگان جلسه ای را با رئیس جمهور و معاون ایشان برگزار می کردند.

نماینده مردم سمیرم در کجلس ادامه داد: امیدواریم از آنجا که خود رئیس جمهور نیز از حضور در مجلس استقبال کرده‌اند، به صحن بیایند و در خصوص مشکلات و سوال‌های ایجاد شده توضیح دهند.

وی در پاسخ به این سول که که آیا سوال از رئیس جمهور با وجود انصراف عده ای از نمایندگان از انصرافشان مشکل قانونی ندارد، بیان کرد: من از لحاظ قانونی اطلاع ندارم که به چه ترتیبی است، اما بحث سوال از رئیس جمهور حدود یک سال پیش و در خصوص سپرده گذاران در موسسات خصوصی کلید خورد و امروز نیز با ایجاد مشکلات ارزی مطرح شد. از آن زمان تا به امروز یک عده امضا می کردند و عده‌ای امضای خود را پس می‌گرفتند و به همین ترتیب کار جلو آمد.

سلیمی تصریح کرد: عده‌ای نیز به دلیل شرایط و مصالح کشور این سوال را امضا نکردند اما نمایندگان دیگر نیز ناراحتی‌هایی از دولت دارند چراکه مشکلات اقتصادی مردم را می‌بینند و تیم اقتصادی دولت نیز به اندازه کافی شفاف و کار آمد نیست. نمایندگان انتظار  دارند رئیس جمهور تیم اقتصادی و مدیریتی خود را نوسازی کند. امیدواریم با حضور رئیس جمهور در مجلس تعامل و همدلی بین دولت و مجلس بیشتر شود

وی خاطر نشان کرد: در لیست افراد امضا کننده گروه‌های مختلف دیده می‌شود اما بیشتر یک طیف خاص به دنبال سوال از رئیس جمهور است. اما باید حضور رئیس جمهور و پاسخگو بودن ایشان را به فال نیک گرفت. در این مدت که شاهد مشکلات بودیم رئیس جمهور آنطور که باید و شاید در بین مردم حضور نداشتند. رئیس جمهور باید از این فرصت برای صحبت کردن با مردم استفاده کند.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

افزایش حقوق ۴ گروه شغلی در سال آتی/هزینه آب، برق و گاز مدارس رایگان می‌شود

به گزارش کسب و کار نیوز، بهروز محبی نجم‌آبادی عضو کمیسیون تلفیق بودجه سال ۱۴۰۳ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.