چهارشنبه , ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
صفحه اصلی / استان ها / سیستان و بلوچستان / ادامه پروژه‌های محرومیت‌زدایی هلال احمر در سیستان و بلوچستان

ادامه پروژه‌های محرومیت‌زدایی هلال احمر در سیستان و بلوچستان

رئیس جمعیت هلال احمر ایران گفت: پروژه‌های محرومیت‌زدایی و خدمات بشردوستانه این جمعیت در استان محروم سیستان و بلوچستان ادامه پیدا می‌کند و همچنان تداوم می‌یابد.

امدادرسانی

‌به گزارش کسب و کار نیوز-‌ علی اصغر پیوندی در حاشیه سفر به خاش در جمع خبرنگاران بیان کرد: خشکسالی‌ها در این استان بر زندگی مردم تاثیر گذاشته و آثار رنج و محرومیت در منطقه نمایان است، لذا هر آنچه در توان داریم به مردم خدمت خواهیم کرد.

پیوندی ادامه داد: خدمات هلال احمر در سه بخش بهداشت و درمان، تامین آب شرب و سبد مواد غذایی ارائه می‌شود.

وی اظهار کرد: کار توزیع ۱۲۸۰ تانکر آب یک هزار و دو هزار و پنج هزار لیتری در ۵۰۲ روستای استان در حال انجام است‌.

این مسئول افزود: افزون بر ۵۰ هزار سبد مواد غذایی هم با اعتبار ۱۷۰ میلیارد ریال نیز در استان توزیع می‌شود که اعتبارات آن را از جمعیت هلال احمر تامین می‌کنیم‌.

سید دانیال محبی استاندار سیستان و بلوچستان هم گفت: اقداماتی را که هلال احمر در استان آغاز کرده در راستای محرومیت زدایی بوده و کار این دوستان قابل تجلیل است.

وی اظهار کرد: استانداری سیستان و بلوچستان و مجموعه ستاد مدیریت بحران و ادارات کل و فرمانداران در مبحث حمایت از نیروهای خدمتگزار هلال احمر به عنوان حامی هستند و تلاش می‌کنیم خدمات به صورت گسترده به مردم خسارت دیده و رنج کشیده تداوم پیدا ‌کند.

وی از حضور رئیس جمعیت هلال احمر و تیم‌های همراه این جمعیت در منطقه و حمایت ها و همراهی نمایندگان مردم در مجلس و فرمانداران و غیره در مبحث ارائه خدمت به مردم محروم استان قدردانی کرد.

کاروان سلامت جمعیت هلال احمر تهران به مردم ایرندگان خاش خدمات می‌دهد

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان تهران گفت: از امروز تا ۱۹ مردادماه کاروان سلامت این جمعیت در خدمت محرومان منطقه ایرندگان خاش سیستان و بلوچستان است‌.

حسین کتابدار افزود: در کنار ارائه خدمات بهداشتی و درمانی کار توزیع ۵۰هزار بطری آب معدنی، اسباب بازی برای کودکان و مواد غذایی و ست‌های بهداشتی را آغاز کرده‌ایم‌.

وی گفت: باعث افتخار است که در منطقه محروم ایرندگان خاش حاضریم و در کنار همکاران خود به هم وطنان عزیزمان خدمات می‌دهیم‌.

علی کرد نماینده مردم خاش در مجلس شورای اسلامی هم ضمن قدردانی از خدمات بشردوستانه هلال احمر بر ضرورت توجه بیشتر به اقشار محروم در این شهرستان تاکید کرد و بیان کرد: تداوم این گونه خدمات را در منطقه خواستاریم و امیدواریم در جمعیت هلال احمر کشور و استان به نیازهای استخدامی و جذب امدادگران خاش و تامین امکانات و تجهیزات امدادی و ایجاد پایگاههای امداد و نجات تاکید کرد.

فرماندار شهرستان خاش گفت: در راستای انجام ماموریت و خدمات بشر دوستانه کاروان سلامت جمعیت هلال احمر استان تهران با امکانات و تجهیزات و نیروهای متخصص به مردم محروم و نیازمند ایرندگان این شهرستان خدمات‌دهی می‌کند.

حمیدالدین یوسفی افزود: از ساکنان فهیم و شهروندان عزیز ایرندگان خاش می‌خواهیم با مراجعه به بیمارستان صحرایی جمعیت هلال احمر مراجعه داشته باشند و از خدمات این نهاد بهره مند شوند.

وی اظهارکرد: کاروان سلامت جمعیت هلال احمر با حضور تیم استان تهران افتخار دارد از امروز یکشنبه ۱۴ مرداد ۹۷ به مدت یک هفته با استقرار اکیپ پزشکان و پرستاران متخصص به مردم شریف ایرندگان بصورت رایگان خدمت رسانی نماید.

یوسفی ادامه داد: کاروان سلامت جمعیت هلال احمر شامل‌ پزشک متخصص اطفال، پزشک متخصص چشم، پزشک متخصص زنان و زایمان، پزشک متخصص قلب، متخصص پوست دو نفر، دندانپزشک ۲ نفر و پزشک عمومی در منطقه حاضر خواهد بود.

فرماندار خاش با قدردانی از حضور و تلاش متخصصان پزشکی و امدادگران سخت کوش در هلال احمر کشور و استان های تهران و سیستان و بلوچستان و نوزده استان کشور که در مناطق محروم این استان و منطقه محروم ایرندگان خاش بیان کرد: توزیع تانکر و آب معدنی و بسته های دیگر خدماتی نیز در دستور کار این عزیزان است که امیدواریم خدمات شأن مورد رضایت خداوند متعال قرار بگیرد و مردم ما هم راضی و خوشحال باشند.

جلال هاشم زهی معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر خاش هم گفت: جای بسیار خوشحالی و سپاسگزاری دارد که از امروز به مدت یک هفته شاهد حضور چشمگیر دوستان خدمتگزار و جهادگر خود در جمعیت هلال کشور و استان‌های تهران و سیستان و بلوچستان و ۱۹ استان دیگر در ۱۹ شهرستان این منطقه هستیم و مردم ما از خدمات عام المنفعه و بشردوستانه جمعیت و خیران محترم کشور بهره می‌برند.

وی افزود: از مدت‌ها قبل مبحث حضور این عزیزان را پیگیری و دنبال کرده‌ایم و برنامه ریزی و هماهنگی لازم با همکاری فرماندار محترم و معاون فرمانداری، بخشدار ایرندگان و بخشدار نوک آباد، فرمانده سپاه و مدیران ادارات و نهادها، شوراها و معتمدان مناطق شهرستان و به ویژه در ایرندگان خاش انجام و صورت گرفته و هم اینک روز موعود فرا رسیده و با حضور رئیس و دبیر کل جمعیت هلال احمر کشور، مدیرعامل جمعیت هلال احمر تهران و استان و استاندار سیستان و بلوچستان و مدیران استان و فرماندار خاش و نماینده مردم خاش در مجلس و امامان جمعه و جماعات و مدیران و غیره شاهد بهره برداری از خدمات جهادگران سخت کوش در جمعیت هلال احمر و خیران نیک اندیش هستیم‌.

وی گفت: علاوه بر ارائه خدمات پزشکی کار توزیع تانکر آب در برخی مناطق و توزیع آب و مواد غذایی و غیره را داریم که کار پایش و ارزیابی آنها از مدتها قبل با حضور کارشناسان و خیران توانمند انجام گرفته است‌.

وی از همکاری فرماندار خاش و اقشار مختلف مردم و مسئولان و شوراهای این شهرستان برای استقبال از خیران و امدادگران و تیم‌های پزشکی جمعیت هلال احمر قدردانی کرد.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

سقوط ۳۴ درخت در پی وزش باد و بارندگی‌های اخیر در زاهدان

سقوط ۳۴ درخت در پی وزش باد و بارندگی‌های اخیر در زاهدان

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, داوود شاقوزایی با بیان اینکه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.