صفحه اصلی / اجتماعی / آموزش / آزمونی برای ارتقاء فرهنگ کار گروهی و گسترش ارتباطات اجتماعی دانشجویان

آزمونی برای ارتقاء فرهنگ کار گروهی و گسترش ارتباطات اجتماعی دانشجویان

دبیر دهمین المپیاد علمی دانشجویان علوم پزشکی کشور با اشاره به شرکت دانشجویان نخبه علوم پزشکی در این المپیاد، تجربه فرهنگ کارگروهی و ارتباطات اجتماعی را از مهمترین اهداف برگزاری این جشنواره علمی برشمرد.

آزمون

به گزارش کسب و کار نیوز، دکتر میترا امینی دبیر علمی دهمین المپیاد علمی دانشجویان علوم پزشکی کشور رسالت اولیه برگزاری این المپیاد را ایجاد فضای رقابتی سالم در بین دانشجویان علوم پزشکی دانست و اظهار داشت: در دوره های گذشته برگزاری این المپیاد تلاش اولیه بر آن بوده که برنامه های درسی که به طور معمول به دانشجویان آموزش داده نمی شد در این المپیاد علمی مورد بحث و بررسی قرار گیرد که همین امر موجب ارتقای فرهنگ کارگروهی و گسترش ارتباطات اجتماعی دانشجویان خواهد شد.

دکتر امینی به حضور داوران با تجربه در این المپیاد اشاره و خاطرنشان کرد: دلیل استفاده از این داوران که از اعضای هیات علمی دانشگاههای علوم پزشکی کشور هستند در فرآیند طراحی سئوال آزمون این المپیاد این است که سطح سئوالات المپیاد علمی بالاتر از سطح بقیه آزمونهاست و دانشجویان با پاسخ به این سئوالات، سطح بخاطر آوردن، یادآوری، حل مسئله و قدرت تجزیه و تحلیل خود را به طور کامل می سنجند .

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی شیراز تصریح کرد: تمام تلاش دست اندرکاران این المپیاد برگزاری آزمونی است که بتواند مهارتهای تفکر و حل مسئله را در دانشجویان مورد ارزیابی دهد.

 به گزارش روابط عمومی معاونت آموزشی وزارت بهداشت، وی با اشاره به اینکه هدف از شرکت در المپیاد علمی دانشجویان علوم پزشکی برد و باخت نیست افزود: از المپیاد نهم به بعد برای دانشجویان شرکت کننده یک برنامه ارائه محصول قرار دادیم تا آنها علاوه بر شرکت در رقابت، با کمک اساتید خود یک محصول و پروژه هم آماده کنند تا در آینده از این طرحها جهت ارتقای توان علمی کشور استفاده شود .

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

خبر خوب برای معلمان و بازنشستگان/ واریزی ۳۷ میلیون تومانی در راه است

به گزارش کسب و کار نیوز، معلمان بازنشسته سال ۱۴۰۱ از تعیین رتبه خود توسط …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.