صفحه اصلی / استان ها / یزد / پیشنهاد پلیس راهور برای رفع مشکلات ترافیکی شهر جهانی یزد

پیشنهاد پلیس راهور برای رفع مشکلات ترافیکی شهر جهانی یزد

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی استان یزد، با اشاره به وجود ترافیک در محورهای مختلف شهر یزد، گفت:‌ یک طرفه کردن برخی از خیابان‌های شهر جهانی یزد نقش مهمی در کاهش بار ترافیکی در معابر مختلف ایفا می‌کند.

پلیس راهور

به گزارش کسب و کار نیوز، سرهنگ«محمد پورشمسی» در نشست خبری که به منظور گزارش عملکرد چهار ماهه پلیس راهنمایی و رانندگی استان برگزار شد، با بیان این‌که عدم استفاده از کلاه ایمنی، تلفن همراه،‌ شیشه دودی، حرکات مارپیچ و سرعت غیرمجاز در اولویت برخورد پلیس راهنمایی و رانندگی در یزد است،‌ اظهار کرد:‌ واژگونی کمتر یک درصد میزان تصادفات استان یزد را به خود اختصاص داده است.

وی عدم رعایت حق تقدم و عدم توجه به جلو را بیشترین علل تصادف در یزد دانست و افزود:‌ ۵۷ درصد تصادفات چهار ماهه امسال مربوط به موتورسیکلت و ۱۳ درصد به برخورد وسیله نقلیه با عابر اختصاص داشته است.

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی استان یزد،‌موتورسیکلت و موتورسوارها را معضل اصلی ترافیکی و حوادث رانندگی در یزد عنوان کرد و گفت:‌ در چهار ماهه نخست امسال بیش از دو هزار موتورسیکلت در یزد توقیف و به پارکینگ منتقل شدند.

پورشمسی توقیف ۹۰۰ خودرو با تخلفات مختلف را از دیگر اقدامات انجام شده طی چهار ماهه نخست امسال در یزد دانست و بیان کرد:‌ فرماندهی انتظامی استان یزد برخود جدی با متخلفین و مزاحمین مردم را در دستور کار جدی خود قرار داده است.

این مقام مسئول در ادامه با اشاره به نقش دوربین‌های نظارتی و کنترل سرعت در کاهش تصادفات رانندگی استان یزد، گفت:‌ هوشمندسازی نقش تقویت نظارت‌ها و کاهش حوادث رانندگی دارد.

وی در مورد توقف غیرقانونی در حاشیه میادین شهر یزد،‌ تصریح کرد:‌ توقف خودروها در حاشیه میادین توسط دوربین‌ها نظارتی بررسی و دو دقیقه قبل از اعمال جریمه پیامکی به راننده ارسال می‌شود که اگر رانندگان این تذکر را جدی گرفته و حرکت کنند،‌ جریمه نخواهند شد.

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی یزد در پایان شناسایی نقاط پر حادثه و اصلاح هندسی معابر را یکی دیگر از اقدامات در دستور کار فرماندهی پلیس راهنمایی و رانندگی استان دانست و تأکید کرد: شهر جهانی یزد برای به خیابان‌های یک طرفه نیاز دارد.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

زندان‌

لغو تمام بازدیدها از زندان‌های استان یزد

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, «رضا ذوالفعلی‌نژاد» با اشاره به …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.