صفحه اصلی / استان ها / اصفهان / نرخ بیکاری تحصیلکرده‌های اصفهانی دو برابر غیرتحصیلکرده‌ها
نرخ بیکاری تحصیلکرده‌های اصفهانی دو برابر غیرتحصیلکرده‌ها

نرخ بیکاری تحصیلکرده‌های اصفهانی دو برابر غیرتحصیلکرده‌ها

مدیرکل تعاون، کارو رفاه اجتماعی استان اصفهان با بیان اینکه ایجاد ۹۰ هزار شغل در سال جاری برای استان هدف گذاری شده است، گفت: سال گذشته هدف گذاری ۶۰ هزار شغل منجر به ایجاد 46 هزار اشتغال در سامانه رصد محقق شد که این تعداد شغل با کد ملی قابل رصد در طرح راستی آزمایی است.

دانشجویان علوم پزشکی

به گزارش کسب و کار نیوز، محسن نیرومند در حاشیه نشست فعالان اقتصادی شهرستان های کاشان و آران و بیدگل اظهار کرد: طرح های اشتغالزایی دولت، در قالب پنج طرح اقتصادی در حال پیگیری و اجرا است که در یک طرح بسیار مهم برای اشتغال روستاها ۱٫۵ میلیارد دلار اختصاص  یافته و معادل این رقم نیز از سوی بانک ها تامین می شود.

وی تصریح کرد: در مجموع امسال ۱۲۰ هزار میلیارد ریال برای اشتغال در روستاهای کشور اختصاص داده شده که سهم استان اصفهان از این رقم برای ایجاد ۲۰ هزار شغل، معادل ۳۶۰۰ میلیارد ریال است و سهم شهرستان‌های کاشان و آران و بیدگل از این رقم به ترتیب ۱۳۰  و ۷۰ میلیارد ریال است.

مدیرکل تعاون، کارو رفاه اجتماعی استان اصفهان با بیان اینکه نرخ بیکاری تحصیل کرده ها ۲۰٫۸ درصد و غیرتحصیل کرده ها ۹ درصد ثبت شده است، تاکید کرد: نرخ بیکاری تحصیل کرده ها در استان اصفهان دو برابر غیرتحصیل کرده ها است . 

 وی تاکید کرد: نرخ بیکاری استان اصفهان در بهار امسال به رقم ۱۳٫۳ درصد رسید که نسبت به مدت مشابه در سال گذشته ۲٫۸ کاهش داشته است و رسیدن به این رقم، به علت پرداخت تسهیلات مختلف و ارائه راهکارهای مناسب بوده است.

نیرومند از اختصاص ۱۶ هزار میلیارد ریال از سوی دولت برای واحدهای بزرگ و شهرهای صنعتی خبر داد و گفت: به علت نرخ سود ۱۸ درصد و با وجودی که یارانه نیز به آن تعلق می گیرد، این تسهیلات تاکنون جذب خوبی نداشته است.

وی گفت: مقرر شده در نشست کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری راهکارهای مناسب از طریق فرمانداران، بانک‌ها و دستگاه های اجرایی بررسی تا این رقم جذب و بتواند اشتغال ایجاد کند.

مدیرکل تعاون، کارو رفاه اجتماعی استان اصفهان تصریح کرد: پول همیشه ایجاد اشتغال نمی کند بلکه در کنار پولی که توزیع می شود باید راهکارهای مختلف برای ایجاد اشتغال ارایه کرد که یکی از آنها اجرای طرح کارورزی تحصیل کرده ها است. 

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

استادان نمونه کشوری

اساتید اصفهان در میان استادان نمونه کشوری

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, از میان ۱۶ استاد برجسته …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.