صفحه اصلی / اجتماعی / آموزش / لزوم ایجاد تحول در حوزه مدیریتی، برای به‌کارگیری مدیران خودباور
لزوم ایجاد تحول در حوزه مدیریتی، برای به‌کارگیری مدیران خودباور

رئیس جهاد دانشگاهی مطرح کرد:

لزوم ایجاد تحول در حوزه مدیریتی، برای به‌کارگیری مدیران خودباور

رئیس جهاد دانشگاهی ایجاد تحول در حوزه مدیریت کشور را ضروری دانست و گفت: باید در حوزه مدیریت کشور تحولی در حوزه مدیران خودباور شود تا توان ایرانی را باور داشته باشند.

مراسم نکوداشت سی‌وهشتمین سالگرد تأسیس جهاد دانشگاهی

به گزارش کسب و کار نیوز، حمیدرضا طیبی در حاشیه مراسم نکوداشت سی و هشتمین سالگرد تاسیس جهاد دانشگاهی، با بیان اینکه تولید حیوانات آزمایشگاهی مدل بیماری یکی از دستاوردهای جهاد دانشگاهی است، اظهار کرد: بسیار مهم است که ما حیواناتی داشته باشیم که سریع رشد کنند و عمر کوتاه داشته باشند تا تغییرات پژوهشی در آنها خیلی سریع دیده شود.

وی ادامه داد: با تغییرات ژنتیکی که در گورخر ماهی ایجاد شد گورخرماهی مدل بیماری ام اس، دیابت و بیماری‌های عضلانی تولید شده است و اینها بیانگر توسعه ژنتیکی در کشور است.

رئیس جهاد دانشگاهی درخصوص دستاوردهای این نهاد در حوزه فنی و مهندسی توضیح داد: در حوزه فنی و مهندسی کارهای بسیار بزرگی برای صنعت نفت ایران انجام داده‌ایم، از جمله طراحی و ساخت مته‌های حفاری و شروع تولید مته‌های حفاری با دانش کاملا ایرانی، همچنین بازوهای بارگیری نفت از دیگر دستاوردهای جهاد در این حوزه است.

طیبی افزود: اخیرا هم قراردادی بسیار بزرگ در زمینه تولید کاتالیست با یکی از کارخانجات اتومبیل‌سازی منعقد کردیم برای فیلترهای کاتالیستی با دانش ایرانی در کشور.

وی یادآور شد: در مجموع می‌خواهیم بگوییم کشور هیچ مشکلی در زمینه توسعه علمی و فناورانه و تجاری‌سازی و کاربردی کردن ندارد. مدیران باید به توان ایرانی باور داشته باشند و خیلی سریع‌تر نیازهای فناورانه کشور را اعلام کنند تا حوزه پژوهشی ما بتواند روی آنها کار کند و بعد در پروژه مورد استفاده و کاربرد قرار بگیرد.

رئیس جهاد دانشگاهی درباره وضعیت استفاده از فناوری‌ها در حوزه صنعت گفت: در مجموع می‌توانم بگویم وضعیت بد نیست اما دارای رضایت کامل نیستیم، یک بخشی از مشکلاتی که عنوان می‌کنند این است که ما مشکلات مالی داریم و پروژها فعال نیست، ولی بخشی هم به علت عدم اعتماد و خودباوری و عدم وجود آزمایشگاه های مرجع در کشور است.

طیبی افزود: ما چون آزمایشگاه مرجع در کشور نداریم خیلی‌ها می‌گویند این طرح طبق کدام آزمایش‌ها تست شده است. اما در مجموع باید کمی در حوزه مدیریت کشور تحولی در حوزه مدیران خودباور شود تا توان ایرانی را باور داشته باشند.

وی تصریح کرد: واقعا هیچ مشکلی در زمینه توسعه علم و فن نداریم و باید آزمایشگاه‌های مرجع را هم ایجاد کنیم که نگرانی‌ها برطرف شود.

رئیس جهاد دانشگاهی در پایان درباره شاخص‌های انتخاب جهادگران نمونه که امروز در بخشی از این مراسم معرفی و تقدیر شدند، گفت: آنها در حوزه‌های مختلف فعالیتی خود اعم از آموزش، پژوهش و… اولین ویژگی‌شان فرهنگ جهادی است؛ یعنی مؤمن، انقلابی و دارای پشتکاراند و از مواجهه با موانع و درهای بسته خسته نمی‌شوند. اعتقاد به علم دارند به ویژه در حوزه پژوهش و فناوری و تجاری‌سازی یافته‌ها. کارهایی که به انها واگذار شده به نحو احسن انجام داده‌اند و ما وظیفه خودمان دانستیم که در این مراسم از آنها قدردانی کنیم.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

خبر خوب برای معلمان و بازنشستگان/ واریزی ۳۷ میلیون تومانی در راه است

به گزارش کسب و کار نیوز، معلمان بازنشسته سال ۱۴۰۱ از تعیین رتبه خود توسط …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.