پنجشنبه , ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳
صفحه اصلی / سیاسی / بین الملل / فاجعه سوریه نتیجه مداخله بیش از حد آمریکا است
فاجعه سوریه نتیجه مداخله بیش از حد آمریکا است

گزارش

فاجعه سوریه نتیجه مداخله بیش از حد آمریکا است

روزنامه "بوستون گلوب" گزارش داد، تداوم سیاست مداخله‌جویانه آمریکا در سوریه نه تنها در راستای منافع ایالات متحده نیست بلکه موجب شده است تا فاجعه‌ای به وقوع بپیوندد.

قربانیان جنگ سوریه

به گزارش کسب و کار نیوز، جف کلاین، در مطلبی برای بوستون گلوب نوشت: «ریچارد نورث پترسون ۲۴ ژوئیه در مطلبی تحت عنوان “رهاسازی سوریه از سوی ترامپ” واقعیت را وارونه به تصویر کشید. وقوع تراژدی سوریه نه به دلیل مداخله اندک دونالد ترامپ یا باراک اوباما بلکه به دلیل مداخله بیش از حد آنها رخ داد.

در دوران ریاست جمهوری اوباما، ایالات متحده میلیاردها دلار صرف تسلیحات و تامین مالی گروه‌های شورشی کرد که نهایتا با شبه‌نظامی القاعده و داعش متحد شدند. ترکیه به عنوان عضو ناتو عبور ده‌ها هزار شبه‌نظامی خارجی را در امتداد مرزش به سوریه هموار کرد. عربستان و قطر با رضایت آمریکا، هر کدام میلیاردها دلار دیگر در حمایت از گروه‌های مسلح متفاوت در سوریه هزینه کردند.

در همین حال اعلام سال ۲۰۱۲ اوباما مبنی بر اینکه “اسد باید برود” منجر شد تا شورشیان انتظار اقدام نظامی مستقیم آمریکا برای سرنگونی دولت سوریه را داشته باشند؛ درست همانند اقدامات فاجعه‌بار آنها در لیبی. این مساله منجر به طولانی شدن درگیری‌ها شد و همزمان با اینکه هیچ چشم‌اندازی از پیروزی شورشیان به چشم نمی‌خورد، فاش شد که اکثر گروه‌های مسلح تحت حمایت آمریکا مخالف یک سوریه دموکراتیک سکولار با برابری تمام اقلیت‌ها هستند.

ترامپ سیاست مداخله را که اوباما با موشک‌پراکنی علیه شهرهای سوریه آغاز کرد، ادامه داد و همچنین پایگاه‌های نظامی در آنجا را حفظ کرد و تسلیح جایگزین‌های محلی تداوم یافت بدون آنکه مجوز صریحی از کنگره دریافت شود. مداخلات آمریکا در سوریه نقض‌ قوانین بین‌المللی است و مغایر با منافع امنیتی ایالات متحده محسوب می‌شود. چنانچه ترامپ مقابل واقعیت سر خم کند و نهایتا از سوریه خارج شود، این تسلیم شدن مقابل پوتین نیست بلکه معکوس کردن یک سیاست فاجعه‌بار و غیرقانونی بلندمدت است که باعث مرگ و رنج بسیاری از مردم بی‌گناه سوری شده است.»

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

عقب‌نشینی FATF و موافقت با حذف نام ایران از ذیل توصیه شماره ۷

به گزارش کسب و کار نیوز، پیرو ارسال نامه اعتراضی از طرف وزیر امور اقتصادی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.