صفحه اصلی / ورزشی / سایر رشته های ورزشی / رییس فدراسیون دوومیدانی: کسی نمی‌تواند به ترکیب انتخاب شده ایراد بگیرد/ حداقل شانس ۳ مدال داریم

رییس فدراسیون دوومیدانی: کسی نمی‌تواند به ترکیب انتخاب شده ایراد بگیرد/ حداقل شانس ۳ مدال داریم

مجید کیهانی می گوید که انتخاب رکورد ورودی برای بازی های آسیایی سبب ارتقاء سطح رکوردها در اکثر ماده ها شد و کسی نمی‌تواند به انتخاب نفرات ایراد بگیرد.

مجید کیهانی رییس فدراسیون دو و میدانی

رییس فدراسیون دوومیدانی در گفت و گو با ایسنا، در خصوص نحوه انتخاب تیم ملی دوومیدانی برای بازی های آسیایی جاکارتا اظهار کرد: ما در ابتدا یکسری رکورد تعیین و اعلام کردیم. خوشبختانه این رکوردها باعث شد ورزشکاران سعی و تلاش کنند و سطح رکوردهای آنها در مواد مختلف ارتقا یابد. تقریبا در همه مواد این رشد رکوردها را شاهد بودیم و یکی از دلایل اصلی تعیین رکورد همین مورد بود.

او در ادامه افزود: بخشی از ورزشکاران رکورد لازم را ثبت کردند و انتخاب شدند. بخشی دیگر هم بسیار به رکورد ورودی نزدیک شدند و شایستگی خود را نشان دادند و مسئولان را مجاب کردند تا در تیم ملی باشند و در نهایت تیم ۱۲ نفره انتخاب شد.

رییس فدراسیون دوومیدانی خاطر نشان کرد: همه آنهایی که تخصصی این رشته را دنبال می کنند می دانند که شیوه انتخاب چه بوده است. در دنیا هم روال انتخاب همین است. ما رکورد گذاشتیم و در نهایت هم به نتایج خوبی رسیدیم. رکورد ورودی ۴۰۰ متر ۴۵.۶۰ بود که خدیور توانست به عدد ۴۵.۸۵ برسد. همچنین در پرتاب دیسک نیز ۶۲ متر رکورد ورودی تعیین شده بود که بهنام شیری توانست رکورد خوبی بزند و به این رکورد نزدیک شود. شیوه انتخاب ترکیب ما خوب بوده است.

او در پاسخ به این سوال که آیا این شیوه انتخاب ترکیب تیم ملی در رویدادهای آینده بی اعتمادی ایجاد نمی کند چرا که تنها تعداد زیادی از نفرات انتخاب شده به رکورد ورودی نرسیدند، گفت: نه این اتفاق نخواهد افتاد. در صورتی این موضوع مصداق می یابد که انتخاب ورزشکاران درست نباشد. ما ۱۶ سهمیه داشتیم اما در نهایت تنها ۱۲ نماینده را راهی این رقابتها کردیم. برخی از ورزشکاران حتی به رکورد ورودی هم نزدیک نشدند.

وی افزود: تک تک نفرات انتخاب شده را بررسی کنید، کسی نمی تواند به ترکیب ایراد بگیرد. افرادی انتخاب شدند که نتیجه قابل دفاعی داشتند. اگر کسی نسبت به یکی از اعضای تیم ملی اعتراض داشته باشد ما پاسخگو هستیم. اما کاملا استراتژی را رعایت کردیم و کسانی انتخاب شدند که یا شانس مدال یا نزدیک به مدال آسیا هستند.

رییس فدراسیون دوومیدانی در خصوص پیش بینی از شانس مدال دوومیدانی ایران در جاکارتا گفت: به امید خدا دوومیدانی ایران شانس کسب سه مدال طلا، نقره و برنز را دارد. اما ما تلاش می کنیم تا نتیجه بهتری بگیریم. این حداقل نتیجه ای است که می توانیم بگیریم. اگر سه مدال به رنگ طلا، نقره و برنز بگیریم به هدف خودمان دست یافته ایم، اما تلاش می شود تا نتیجه بهتری رقم بخورد.

کیهانی در پایان گفت: همه ورزشکاران ما شانس مبارزه را دارند. تیم به شکلی انتخاب و بسته شده است که همه افراد شانس کسب مدال و جنگیدن را دارند. امیدوارم که اتفاق خوبی در جاکارتا رخ دهد و با دست پر برگردیم.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

وزنه برداری

تلاش ما رسیدن به مدال آسیایی وزنه برداری بانوان است

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا,  اکبر خورشیدی درباره ی عملکرد …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.