صفحه اصلی / سیاسی / بین الملل / رئیس “کلاه سفیدها”ی سوریه هرگونه ارتباط با تروریست‌ها را تکذیب کرد
رئیس “کلاه سفیدها”ی سوریه هرگونه ارتباط با تروریست‌ها را تکذیب کرد

رئیس “کلاه سفیدها”ی سوریه هرگونه ارتباط با تروریست‌ها را تکذیب کرد

رائد صالح، رئیس سازمان غیر دولتی سوری موسوم به "کلاه سفیدها" اتهاماتی مبنی بر ارتباط با سازمان‌های تروریستی را تکذیب کرد.

کلاه سفیدها

به گزارش کسب و کار نیوز، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، روز جمعه ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه گفت سازمان کلاه سفیدها که مدعی است فعالیت‌هایش با هدف حفاظت از  غیرنظامیان سوری است، ارتباط نزدیکی با افراطگرایان سوری دارد و به درگیری‌ها در این کشور دامن می‌زند. به گفته بشار اسد، رئیس‌جمهوری سوریه هم این گروه به سازمان تروریستی القاعده وابسته است.

رائد صالح اما در مصاحبه با راشا تودی گفت: زمانی که ما این سازمان را تاسیس کردیم، قوانین و مقرراتی درباره قوانین بشردوستانه بین‌المللی وجود داشت. هیچگونه نفوذی از طرف تروریست‌ها انجام نشد. برخی گروه‌ها اما تلاش دارند تا وجهه این گروه مردم نهاد را تخریب کنند.

او افزود: گاها پیش آمده است که در برخی مناطق و تحولات خاص، ما به صورت ناگهانی و فوری نیروهایمان را تخلیه کرده باشیم و تجهیزات به جای مانده از این سازمان، از سوی برخی گروه‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد تا وجهه دفاع غیرنظامی کلاه سفیدها خدشه دار شود.

در اواخر ژوئیه بیش از ۴۰۰ فعال کلاه سفید و خانواده آنان به درخواست کانادا، کشورهای اروپایی و ایالات متحده از سوریه تخلیه شد و در بحبوحه حمله تمام عیار نیروهای دولت سوریه علیه سازمان‌های تروریستی در مناطق جنوب‌غربی این کشور، به اسرائیل و از آنجا اردن منتقل شدند.

هیات دائم روسیه در اتحادیه اروپا اخیرا گفته که تخلیه کلاه سفیدها از سوریه اثبات می‌کند که کشورهای سازمان‌دهنده این عملیات به دنبال لاپوشانی اقدامات تحریک‌آمیز این گروه به اصطلاح بشردوستانه بودند. دمشق و مسکو، هر دو کلاه سفیدها را به کمک به طراحی حملات شیمیایی ماه آوریل در غوطه شرقی سوریه متهم می‌کنند. این حمله بهانه‌ای شد تا یک هفته پس از آن ایالات متحده آمریکا، انگلیس و فرانسه بیش از ۱۰۰ موشک به چندین پایگاه ارتش و مرکز تحقیقاتی در سوریه شلیک کنند.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

رئیس‌جمهور: فلسطین به مسئله اول جهان بشریت تبدیل شده است

به گزارش کسب و کار نیوز، وی با بیان اینکه مهمترین مسئله امت اسلامی، امروز …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.