چهارشنبه , ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
صفحه اصلی / اقتصادی / اشتغال و تعاون / بسته ارزی با طعم کاهش قیمت سکه

مهمترین اخبار امروز اقتصادی ایسنا

بسته ارزی با طعم کاهش قیمت سکه

امروز هم مثل چند روز گذشته شاهد افت فشار بازارهای ارز و سکه بودیم آن هم در شرایطی که گفته می‌شود احتمالا رییس کل بانک مرکزی امشب از بسته جدید ارزی رونمایی خواهد کرد.

دلار کانادا

به گزارش کسب و کار نیوز گفت: باتوجه به نوساناتی که در بازار ارز ایجاد شده، هر کس سعی دارد پولش را به ارز تبدیل کند و منفعتی ببرد؛ لذا این میزان تقاضا، توهم و جو روانی در بازار ایجاد کرده است. این در حالی است که ارقامی که معامله می‌شود محدود است.

پنج هواپیمای برجامی دیگر به زمین نشستند

با این‌که بوئینگ و احتمالا ایرباس تحت تاثیر تحریم‌های آمریکا دیگر قادر به انجام تعهدات خود در قبال فروش هواپیما به ایران نیستند، پنج فروند ATR  جدید ایران ایر رسما وارد ناوگان این شرکت هواپیمایی شدند تا تعداد هواپیماهای برجامی ایران به عدد ۱۶ و تعداد ATR های وارد شده به عدد ۱۳ فروند برسد. پیش از این ایران ایر توانسته بود سه فروند ایرباس نیز در فضای شکل گرفته پس از برجام وارد ناوگان خود کند. هرچند ایران ایر هنوز توضیح دقیقی درباره چگونگی تامین منابع مالی لازم برای ورود این هواپیماها ارائه نکرده اما به نظر می‌رسد مانند هواپیماهای قبلی بازهم مبلغ کل خرید به شکل نقدی پرداخت شده است.

احتمال تکان در ۹ پست

بعد از گمانه‌زنی‌ها و شایعاتی که درباره تغییر در ریاست کل بانک مرکزی وجود داشت، اکنون نوبت به تغییرات در اعضای ۹گانه هیات عامل و معاونان بانک رسیده و اسامی مختلفی برای برکناری و جایگزیی آن‌ها در حال چرخش است؛ موضوعی که رئیس کل بانک مرکزی هنوز به آن ورود نکرده است. متن کامل این گزارش یا در این لینک بخوانید.

نان‌ها آب رفت!

این روزها برخی نانواها هر کاری انجام می‌دهند تا قیمت نان را بالا ببرند؛ از فروش اجباری نان کنجدی گرفته تا کم کردن وزن چانه‌ها. رییس کانون صنایع غذایی درباره آخرین تصمیمات درخصوص قیمت نان در سال جاری، اظهار کرد: همان‌طور که پیش از این گفته شد، بررسی‌ها در خصوص قیمت نان ادامه دارد. نسخه افزایش قیمت نان به یارانه کالاهای کشاورزی گره خورده است؛ هرچند افزایش قیمت‌ها توسط نانوایی‌ها به شکل دیگری و در قالب کوچک‌کردن چانه نان صورت گرفته است. 

از سال ۱۳۹۳ که قیمت نان تغییری نکرده بود، نانوایی‌ها و اتحادیه‌های صنفی‌ مرتبط نسبت به این مسئله انتقاد کرده بودند؛ چراکه به نظر آن‌ها عوامل مختلفی در هزینه تمام شده و قیمت نهایی نان تاثیرگذار است و تنها آرد و نان در این زمینه تعیین کننده نیست. لذا در آذرماه سال گذشته، ستاد تنظیم بازار، نرخ نان را افزایش داد اما با دستور رئیس جمهور این مصوبه لغو و به نانوایی‌ها اعلام شد که قیمت‌ها به قبل برگردد. البته برخی نانوایی‌ها به بهانه‌های کنجد و دیگر افزودنی‌ها، قیمت‌های جدید را به حالت سابق برنگرداندند.

افتتاح ۱۵ هزار مسکن مهر پرند تا پایان سال

سری هم به حوزه‌ی عمران و اشتغال بزنیم. امروز مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید پرند، نشستی مطبوعاتی برگزار کرد. محسن وطن‌خواهی در این نشست از پایین بودن سرعت ارایه انشعابات از سوی سایر دستگاه‌های خدمات‌رسان گلایه‌مند بود. با این حال گفت که ۱۵۰۰ واحد را در دهه فجر افتتاح می‌کنیم و اگر خدمات زیربنایی و روبنایی تکمیل شود تا پایان سال ۱۵ هزار واحد را تحویل می‌دهیم. او هم‌چنین از توافق برای کمک ۱۵۰ میلیارد تومانی شرکت عمران به شهرداری تهران برای تکمیل مترو پرند خبر داد. متن کامل گزارش را این‌جا بخوانید.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

اشتغال ۹۲ هزار نفری تعاونی‌های زنان در کشور

به گزارش کسب و کار نیوز ، در حال حاضر تعاونی‌های زنان نقش بسزایی در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.