صفحه اصلی / فرهنگی / کتاب و رسانه / اعتماد به مطبوعات به پیشبرد اهداف جامعه کمک می کند
اعتماد به مطبوعات به پیشبرد اهداف جامعه کمک می کند

کارگردان تئاتر:

اعتماد به مطبوعات به پیشبرد اهداف جامعه کمک می کند

کارگردان و مدرس تئاتر، نقش مطبوعات و رسانه ها را در آگاهی بخشی به مردم انکار ناپذیر خواند و گفت: اعتماد به مطبوعات بزرگترین کمک ها را به پیشبرد اهداف جامعه می کند که باید قدر این خدمت را بدانیم.

اردشیر صالح پور در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه خبرنگاران منتقدان، اطلاع رسانان و وجدان بیدار جامعه هستند تصریح کرد: این قشر با اطلاع رسانی خود برای پیشبرد امور در موضوعات مختلف مهمترین نقش و عملکرد را دارند و با شناخت کمبود ها به پیشرفت جامعه کمک می کنند.
صالح پور افزود: وقتی در جامعه ای مطبوعات از آزادی عمل برخوردار باشند می تونند به پیشرفت آن کمک کند و حاکمیت ها هم باید از اطلاع رسانی ها و نقد ها استقبال کنند زیرا خبرنگاران با درج گزارش ها و مطالب مختلف مشکلات را شناسایی کرده و به گوش مسئولان می رسانند.
وی افزود: خبرنگاران همانند وجدان یک جامعه و با حضور مستمر در میان آحاد مردم کمبودها و نارسایی ها را شناسایی کرده و با پیگیری های مداوم می توانند با جریان سازی خبری، در رفع معضلات گامی بردارند.
صالح پور با بیان اینکه خبرنگاران می توانند با روشنگری خود جامعه را در جریان تغییرات قرار دهند تاکید کرد: همه مسئولان و مردم باید همکاری لازم را با این قشر داشته باشند.
این مدرس تئاتر ادامه داد: وجود و فعالیت خبرنگاران نشان از مدنیت یک جامعه دارد پس باید به این مدنیت احترام گذاشت و جریان آزاد اطلاع رسانی کمک کرد.
شورای فرهنگ عمومی کشور در اولین سالگرد شهادت محمود صارمی، خبرنگار ایرانی و مسئول دفتر خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران در مزارشریف که در سال ۱۳۷۷ در جریان کشتار دیپلمات‌های ایرانی در مزارشریف به شهادت رسید، ۱۷ مردادماه را به پاس قدردانی از این مقام «روز خبرنگار» نامید.
فراهنگ ** ۷۵۶۱ ** ۱۷۰۱

همچنین مطالعه کنید:

مرور درس‌های سال گذشته با چند ویدئوی جذاب و کوتاه

به گزارش کسب و کار نیوز، کارشناسان تحصیلی معتقدند مرور درس‌های سال گذشته کمک قابل …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.