چهارشنبه , ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳
صفحه اصلی / اقتصادی / ارتباطات و فناوری اطلاعات / اخبارویژگی های جدید یوتیوب موزیک با کمک گوگل ارائه میشود
اخبارویژگی های جدید یوتیوب موزیک با کمک گوگل ارائه میشود

اخبارویژگی های جدید یوتیوب موزیک با کمک گوگل ارائه میشود

قرار است یوتیوب با ویژگی های جدیدی عرضه شود. گوگل در حال برنامه ریزی برای شروع یک برنامه تهاجمی است که طی ان برخی از کاستی های عمدی یوتیوب موزیک را هدف قرار داده است.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا، یکی از اولین تغییراتی که کاربران در این خصوص مشاهده خواهند کرد یک نسخه به روز شده از رابط کاربری است. رابط کاربری در یوتیوب موزیک شاید بدترین رابط کاربری نباشد که تا کنون دیده اید، اما بهرحال دارای نقایص عمده ای است.

نکته جالب توجه در این خصوص ناتوانی کاربران در مرتب سازی موسیقی با هر چیزی است که اخیرا به ان اضافه شده است. مرتب سازی البوم ها به ترتیب حروف الفبا در حال حاضر امکان پذیر نیست. اگر به یک ژانر موسیقی خاص علاقه مند هستید، مرور آلبوم هایی که اخیرا منتشر شده اند دشوار است.

البته این پیشرفت های رابط کاربری در برخی ویژگی های کنونی پیش از این موجود شده است. به طور خاص، گوگل قسمت هیستوری مشترک را از بین می برد. این ویژگی سبب میشود که کاربران پخش یوتیوب موزیک را با ویدئوهای یوتیوب همگام سازی کنند. شاید این گزینه در تئوری مفید باشد، اما از اجرای ایده آل دور بود و کاربران برای مرتب کردن اشتراک های موسیقی از فیلم های استاندارد با دشواری هایی همراه بودند.

علاوه بر ارتقا رابط کاربری، کاربران یوتیوب موزیک چندین گزینه هنگام دانلود، پخش و ذخیره سازی موسیقی خود دریافت می کنند. الیاس رومن، مدیر تولید محصولات موسیقی یوتیوب می گوید که کاربران اندرویدی مدتهاست که خواستار دانلود و ذخیره سازی موسیقی در هارد و کارتهای حافظه خود هستند. رومن در این باره می گوید: ما در حال پیش بردن این ویژگی هستیم.

یکی دیگر از ویژگی های مرتبط با دانلود شامل گزینه های جدید مربوط به استریم و کیفیت دانلود است. ظرف چند هفته کاربران یوتیوب موزیک قادر به پخش و دانلود استریم در کیفیت های بالا، متوسط و کم خواهند بود. این به افرادی که فضای ذخیره سازی کم یا اینترنت محدود دارند کمک می کند که انعطاف پذیری بیشتری در نحوه پخش و ذخیره سازی موسیقی داشته باشند.

به نظر می رسد طرفداران موسیقی از این تغییرات خوشحال باشند. اگر آنها بتوانند یک سرویس جامع استریم با رابط کاربری قوی ایجاد کنند، ممکن است گوگل را برای کم کاری به روز رسانی محتوای این اپلیکیشن ببخشند. یوتیوب موزیک در ماه می سال جاری راه اندازی شد و در حال حاضر هزینه اشتراک آن ۱۰ دلار در ماه است. کاربرانی که مشترک یوتیوب پرمیوم می شوند، بدون هیچ هزینه اضافی به بخش یوتیوب موزیک نیز دسترسی خواهند داشت.

همچنین مطالعه کنید:

علاقه‌مندی آفریقایی‌ها برای توسعه تجارت با ایران/ توسعه بازارهای صادراتی در دولت سیزدهم

به گزارش کسب و کار نیوز ، عباس علی‌آبادی در حاشیه ششمین نمایشگاه توانمندی‌های ایران …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.