رزرو آنلاین  نزدیک ترین جای   پارک

«كسب‌وكار» در گفتگو با موسس « الوپارك» امکانات این اپلیکیشن را بررسي مي‌كند

رزرو آنلاین نزدیک ترین جای پارک

محمد جوادی قاضیانی

اغلب مردم نیازی که اساسی باشد و بتوانند ارزان‌قیمت به آن پاسخ بدهند را نادیده نخواهند گرفت و برای آن هزینه خواهند کرد. در این شرایط اقتصادی و درآمد‌های کم برای اینکه مردم نیازشان را پاسخ بدهند و برای آن هزینه کنند باید چند پارامتر اساسی بودن، ارزان بودن، کوتاه‌مدت بودن و از همه مهم‌تر عمومی بودن و داشتن جامعه آماری بالا را در نظر بگیریم تا بتوانیم درآمد‌های بالا را با کمیت در تعداد خرید به دست بیاوریم. دقیقا مثل کاری که دیجی‌کالا کرد و سوپرمارکت را به فروشگاه خودش اضافه کرد. بیشتر کسانی که اتومبیل دارند به‌ویژه در کلان‌شهر‌ها با معضلی اساسی به نام جای پارک روبه‌رو هستند و نبود جای پارک حتی در کنار منازل شخصی خودمان هم مشکلاتی را برای ما ایجاد کرده است و به نظر می‌رسد نیاز به جای پارک هم یک نیاز اساسی است که جامعه آماری بالایی هم دارد و گران‌قیمت هم نمی‌تواند باشد و دقیقا همان ویژگی‌های یک نیاز جدی در معرض پاسخ را داراست. «کسب‌وکار» در این گفتگو به سراغ موسس استارت‌آپی رفته که این نیاز را شناسایی کرده و برای آن راه‌حل تعریف کرده است و کسب درآمد می‌کند. سعید امینیان، موسس و بنیان‌گذار استارت‌آپ «الوپارک» که تجارب مدیریتی در بخش دولتی و خصوصی را در کارنامه خود دارد، از این استارت‌آپ می‌گوید.

«الوپارک» از کجا آغاز شد؟
ایده «الوپارک» را از یک سال و نیم گذشته داشتیم و روی آن کار می‌کردیم تا اینکه آن را بهMVP رساندیم. مشکل جای پارک در تمام کلان‌شهر‌ها وجود دارد و بیشتر شهروندان با آن دست و پنجه نرم می‌کنند و ما به دنبال این بودیم که راه‌حلی پیدا کنیم و این کار را با بررسی راه‌حل‌های ایرانی شروع کردیم و به موردی برخورد نکردیم و سپس نمونه‌های خارجی را شروع به بررسی کردیم و گونه‌هایی را پیدا کرده و محصول اولیه را طراحی کردیم و از ۱۴ اسفند ۹۶ به صورت رسمی سیستم «الوپارک» را لانچ کردیم.

تمام ظرفیت‌های خالی جالی پارک را پوشش می‌دهید؟
فازی که در حال حاضر تعریف کردیم، پارکینگ‌های عمومی شهر تهران است و از همان ۱۴اسفند با ۳ پارکینگ کارمان را شروع کردیم و در حال حاضر ۷۰ پارکینگ با ما قرارداد دارند و شهروندان می‌توانند از آنها استفاده کنند و در عین‌حال پارکینگ‌های جدید هم به این سیستم اضافه می‌شوند.

کاربر چگونه می‌تواند نزدیک‌ترین جای پارک را پیدا کند؟
سیستم بسیار ساده و آسان است و شما قبل از اینکه به مقصد بروید، پارکینگ‌های مقصد را می‌بینید و همزمان ورود و خروج خودتان را تعیین و هزینه را آنلاین پرداخت کرده و کد رزرو خود را دریافت می‌کنید.

بستر ارائه این خدمت اپلیکیشن است؟
بله، کاربران می‌توانند از اپلیکیشن برای اندروید و ios استفاده کنند. البته از طریق سایت هم می‌توانند از «الوپارک» استفاده و جای پارک رزرو کنند.

چند نصب داشته‌اید و چه تعداد کاربر فعال دارید؟
در این مدت ۴ ماهه حدود ۵ هزار دانلود اپلیکیشن داشتیم که از این تعداد حدود ۵۰۰ مشتری داریم که فعال هستند و روزانه از خدمات ما استفاده می‌کنند.

بخش عظیمی از ظرفیت‌های خالی جای پارک که راحت‌تر و سریع‌تر هم می‌تواند مورد استفاده مردم قرار بگیرد جای پارک‌ کنار خیابان‌هاست. به این بخش هم وارد شده‌اید؟
بله، ما ۳ فاز در پروژه «الوپارک» تعریف کرده‌ایم و فاز اول پارکینگ‌های عمومی سطح شهر هستند که در تهران ۵۰۰ تا ۶۰۰ پارکینگ عمومی در سطح شهر وجود دارد و ما تاکنون حدود ۷۰ پارکینگ را به پلتفرم‌مان اضافه کرده‌ایم و در حال اضافه کردن بقیه پارکینگ‌ها هم به پلتفرم هستیم. فاز دوم کار ما که در واقع به تازگی با مشارکت استارت‌آپ بوم آغاز شده، بحث پارکینگ‌های خصوصی و شخصی است و در حال حاضر حدود ۷۰ درصد پارکینگ‌های خصوصی شهر تهران خالی هستند و در همان زمان آدم‌هایی در کوچه و خیابان دنبال جای پارک می‌گردند. ما سیستمی طراحی کرده‌ایم که بتوانیم آنها را به هم وصل کنیم. فاز سوم ما که در حال حاضر در حال بررسی مطالعاتی آن هستیم و از سال آینده با مشارکت شرکت‌های دیگر آغاز خواهیم کرد، فضای پارک حاشیه کنار خیابان‌هاست که در واقع در آن فاز از اینترنت اشیا برای شناسایی جاهای خالی و عوامل مکانیکی استفاده می‌کنیم.

برای فاز دوم مسائل امنیتی ممکن است حاشیه‌ساز شود…
طبیعتا ملاحظات امنیتی وجود دارد که ما در سیستم‌مان آنها را در نظر گرفته‌ایم و در حال حاضر متقاضیان بسیاری در سایت ما هستند که بتوانند ظرفیت‌های خالی‌شان در طول روز را عرضه کنند و بقیه بتوانند از آنها استفاده کنند.

درآمد شما از سمت کاربر دریافت می‌شود یا پارکینگ‌دارها؟
در مدل درآمدی ما از کاربر هیچ هزینه اضافی دریافت نمی‌شود و کاربر همان هزینه‌ای که باید به پارکینگ پرداخت می‌کرد را پرداخت می‌کند و حتی علاوه بر آن پویش‌های تبلیغاتی هم داریم که کاربران می‌توانند با تخفیف از پارکینگ‌ها استفاده کنند و پول کمتری را بپردازند. در واقع مدل درآمدی ما از سمت پارکینگ‌دارهاست که به صورت کارمزدی یا خرید عمده با آنها همکاری می‌کنیم.

وارد فاز تبلیغات گسترده هم شده‌اید؟
مدل‌های بازاریابی ما در واقع به این صورت است که داخل پارکینگ‌ها تبلیغات‌مان را انجام می‌دهیم که بخش اول بازاریابی ماست. بخش دوم هم از طریق شبکه‌های دیجیتالی موجود است که خدمات‌مان را معرفی می‌کنیم و در نهایت از وب‌سایت‌ و ارتباط‌مان با شرکت‌های دیگر هم برای پیشبرد این بحث استفاده می‌کنیم.

در ۵ سال آینده وارد کلان‌شهر‌های دیگر هم خواهید شد؟
بله، طبیعتا. ما کارمان را با تهران آغاز کرده‌ایم و برای ۵ سال آینده همزمان با پیشبرد ۳ فازی که تعریف کردم وارد کلان‌شهر‌های دیگر همچون اصفهان، مشهد، تبریز و… خواهیم شد.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.