صفحه اصلی / کارآفرینی / اخبار و رویدادهای کارآفرینی / کارآفرینی، گمشده‌ی امروز کشورمان است

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار هرمزگان ، عنوان کرد

کارآفرینی، گمشده‌ی امروز کشورمان است

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار هرمزگان گفت: مردم ایران اگر می‌خواهند وضعیت اقتصادی کشور رو به بهبود باشد، باید هرکدام از ما به‌نوبه خود و در حد توان دست به کارآفرینی و ایجاد کسب‌وکار بزنیم.

 بهروز اکرمی در مراسم روز ملی مهارت و کارآفرینی استان هرمزگان، افزود: در ابتدا لازم است از زحمات مدیرکل سازمان فنی و حرفه‌ای تشکر و قدردانی کنم، وی از مدیران زحمتکش و پرتلاشی است که با جدیت و نظم در پی انجام وظایف هستند.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از برنا، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار هرمزگان با بیان اینکه امروز از کلمه کارآفرینی بسیار استفاده می‌شود، بیان کرد: به لحاظ علمی کسب‌وکار و کارآفرینی دو موضوع متفاوت هستند و این تفاوت را فعالان حوزه فنی و حرفه‌ای بیشتر از سایر مردم درک می‌کنند.

وی تصریح کرد: کارآفرینی عبارت است از به وجود آمدن ایده خلاقانه در ذهن هر انسانی با هر میزان تحصیلات و سواد که آن را تبدیل به کسب‌وکار کند.

اکرمی با اشاره به این‌که کارآفرینی برای جامعه‌ی ما لازم و ضروری است، عنوان کرد: تجربه بشری نشان داده است، مسیر توسعه تمامی کشورهای پیشرفته تنها از راه کارآفرینی و ایجاد کسب‌وکار اتفاق افتاده است.

وی تصریح کرد: ملت یک کشور از هیچ جهتی نتوانسته‌اند توسعه را برای کشور به ارمغان آورند مگر این‌که مسیر کارآفرینی و ایجاد کسب‌وکار را طی کرده باشند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار هرمزگان خاطرنشان کرد: هیچ کجا دولت‌ها وارد فعالیت‌های کسب‌وکار و کارآفرین نشده‌اند، گمشده‌ی امروز جامعه ما نیز همان کارآفرینی و توسعه‌ی کسب‌وکار است.

وی با اشاره به این‌که یک کارآفرین می‌تواند بدون تحصیلات باشد، عنوان کرد: همه باید بدانند لزوماً کارآفرینان از مسیر دانشگاه موفق به انجام کار نمی‌شوند و چه‌بسا شخصی بدون داشتن تحصیلات و سواد در حوزه‌ی کسب‌وکار و کارآفرینی موفق عمل کنند.

اکرمی بیان کرد: مردم ایران اگر می‌خواهند وضعیت اقتصادی کشور رو به بهبود باشد، باید هرکدام از ما به‌نوبه خود و در حد توان دست به کارآفرینی و ایجاد کسب‌وکار بزنیم.

اکرمی با بیان اینکه جوانان ما باید با بیل آشتی کنند، عنوان کرد: بیل در اینجا مفهوم عام کسب‌وکار است، هر انسانی باید بتواند برای خود و سایرین کارآفرینی کند و این تنها مسیری که می‌توان توسعه را به کشور آورد.

وی ادامه داد: فراهم بودن تسهیلات نیز به‌نوبه خود قدمی است که مسئولان برداشته‌اند تا صاحبان ایده و کارآفرینان بتوانند قدمی برای خود بردارند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار هرمزگان بیان کرد: یقیناً پیش‌نیاز ایجاد کسب‌وکار مهارت‌هایی اعم از مهارت‌های فنی حرفه‌ای است.

وی افزود: به تعداد آدم‌های کره زمین مهارت وجود دارد هیچ انسان بدون مهارتی آفریده نشده است. مهم این است که بتوان از این مهارت‌ها درست استفاده کرد.

اکرمی در پایان گفت: امیدواریم روزبه‌روز بر تعداد کارآفرینان در جامعه ما افزوده شود، تنها راه پیشرفت، رفاه و توسعه همین است. هیچ ملتی مسیر دیگری طی نکرده است، ایران نیز مستثنا نیست.

همچنین مطالعه کنید:

✅عنوان دوره: تدوین برنامه کسب وکار – طرح تجاری (بیزینس پلن)

✅گارگاه آموزشی آنلاین ✅عنوان دوره: تدوین برنامه کسب وکار – طرح تجاری (بیزینس پلن) ✅مدرس: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.