صفحه اصلی / اقتصادی / اقتصاد کلان / قیمت تولیدکننده بخش خدمات ۴٫۶ درصد رشد کرد
قیمت تولیدکننده بخش خدمات ۴٫۶ درصد رشد کرد

مرکز آمار ایران اعلام کرد

قیمت تولیدکننده بخش خدمات ۴٫۶ درصد رشد کرد

مرکز آمار ایران تازه‌ترین آمارهای مربوط به نرخ تورم تولیدکننده بخش‌های خدمات را منتشر کرد که بر اساس آن نرخ تورم این بخش شاخص در فصل بهار امسال 4.6 درصد نسبت به فصل قبل افزایش یافته است. در فصل بهار امسال، گروه خدمات واسطه‌گری‌های مالی(بیمه) بیشترین تورم را داشته است.

مرکز آمار ایران داده‌های مربوط به شاخص کل قیمت تولیدکننده بخش‌های خدمات را منتشر کرد که نشان می‌دهد این شاخص در فصل بهار امسال، برمبنای قیمت‌های سال ۱۳۹۰، به رقم ۲۶۲,۳ رسیده که نسبت به فصل قبل ۴.۶  درصد افزایش نشان می‌دهد.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از اتاق ایران، بر اساس این گزارش، شاخص گروه «خدمات تعمیر وسایل نقلیه موتوری، موتورسیکلت و کالاهای شخصی و خانگی» در فصل بهار امسال نسبت به فصل قبل ۳٫۷ درصد رشد کرده که از میانگین تورم کل گروه خدمات پایین‌تر است.

همچنین شاخص گروه «خدمات هتل و رستوران» نیز در این فصل نسبت به فصل زمستان سال ۹۶ رشد ۳٫۷ درصدی را تجربه کرده است.

در این میان شاخص گروه «خدمات حمل‌ونقل، انبارداری و ارتباطات» رشد بیشتری داشته و تورم قیمت تولیدکننده در این بخش نسبت به فصل زمستان سال قبل ۹٫۳ درصد افزایش یافته است.

شاخص گروه «خدمات واسطه‌گری‌های مالی (بیمه)» نیز در فصل بهار ۱۳۹۷ نسبت به فصل ۱۰,۳ درصد افزایش یافته که بیشترین افزایش در میان گروه‌های ۸ گانه بخش‌ خدمات محسوب می‌شود.

آمارها نشان می‌دهد شاخص گروه «خدمات مستغلات، اجاره و فعالیت‌های کسب‌وکار» در فصل بهار امسال رشد ۲٫۴ درصدی را تجربه کرده و به رقم ۲۰۴,۶ واحد رسیده است.

بر اساس این گزارش، کم‌ترین نرخ تورم گروه خدمات در فصل بهار امسال به شاخص گروه «خدمات آموزش» مربوط بوده که نسبت به فصل قبل فقط ۰.۳ درصد افزایش یافته است.

همچنین شاخص گروه «خدمات بهداشت و مددکاری اجتماعی» نیز در این فصل ۱٫۴ درصد رشد کرده اما شاخص گروه «خدمات سایر فعالیت‌های خدمات عمومی، اجتماعی و شخصی» در فصل بهار امسال نسبت به فصل ۵.۱ درصد افزایش یافته است.

گفتنی است شاخص قیمت تولیدکننده بخش‌های خدمات مشتمل بر ۸ بخش است که عبارت‌اند از «تعمیر وسایل نقلیه موتوری، موتورسیکلت و کالاهای شخصی و خانگی»، «هتل و رستوران»، «حمل‌ونقل، انبارداری و ارتباطات»، «واسطه‌گری‌های مالی (بیمه)»، «مستغلات، اجاره و فعالیت‌های کسب‌وکار»، «آموزش»، «بهداشت و مددکاری اجتماعی» و «سایر فعالیت‌های خدمات عمومی، اجتماعی و شخصی». گزارش شاخص قیمت تولیدکننده بخش‌های خدمات به‌صورت فصلی و سالانه منتشر می‌شود.

همچنین مطالعه کنید:

بدهی‌های ایران تا سال ۱۴۰۲ را به صفر رساندیم

به گزارش کسب و کار نیوز ، احسان خاندوزی وزیر اقتصاد و دارایی در حاشیه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.