صفحه اصلی / اجتماعی / آموزش / جهاد دانشگاهی الگویی مناسب برای مراکز علمی کشور
جهاد دانشگاهی الگویی مناسب برای مراکز علمی کشور

وزیر علوم در مراسم سالگرد تأسیس جهاد دانشگاهی مطرح کرد:

جهاد دانشگاهی الگویی مناسب برای مراکز علمی کشور

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با اشاره به عملکرد مطلوب جهاد دانشگاهی در طول ۳۸ سال فعالیت، این نهاد را الگوی مناسبی برای مراکز علمی کشور که مأموریت کاربست نتایج فناوری را دارند، عنوان کرد.

بازدید وزیر علوم از ایسنا

به گزارش کسب و کار نیوز، منصور غلامی در مراسم نکوداشت سی‌وهشتمین سالگرد تأسیس جهاد دانشگاهی که عصر شنبه (۱۳ مرداد) در دانشگاه علم و فرهنگ برگزار شد، اظهار کرد: باعث خوشحالی است که بعد از گذشت ۳۸ سال از تأسیس جهاد دانشگاهی می‌بینیم توفقیات خوبی در این مجموعه به دست آمده است.

وی ادامه داد: جهاد در واقع مجموعه‌ای علمی که در طول زمان با تلاش اعضای محترم آن توانسته کارهای شاخص و فاخر علمی انجام دهد.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری یادآور شد: من نیز عضو خانواده جهاد دانشگاهی بوده‌ام و از سال ۶۰ تا ۶۲ در جهاد دانشگاهی عضویت داشته‌ام. قبل از آن نیز از جهاد سازندگی مهاجرت کردم و افتخار می‌کنم که از اعضای جهاد دانشگاهی بوده‌ام.

غلامی در ادامه خاطرنشان کرد: سوابق را که نگاه می‌کنیم از همان روزهای اولی که جهاد شکل گرفت کار وسیع و ماموریت‌های مهمی برایش تعریف شد.

وی با بیان اینکه حدود سه یا چهار سال اول تاسیس جهاد دانشگاهی این نهاد در مدیریت دانشگاه‌ها هم حضور فعالی داشت و مدیریت دانشگاه‌ها نیز جزء ساختار جهاد بود، افزود: به تدریج با گذشت زمان ماموریت‌هایی که بر عهده جهاد دانشگاهی گذاشته شد بیشتر در حوزه فعالیت‌های علمی و پژوهشی پیش رفت.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری ادامه داد: در واقع با توجه به اینکه امروز ما داریم در کاربرد علوم و تکنولوژی تلاش می‌کنیم تا نتایج تحقیقات و دستاوردهای علمی را در سطح جامعه تاثیرگذار کنیم جهاد دانشگاهی از اول با این برنامه کار می‌کرد.

غلامی افزود: با توجه به امکاناتی که جهاد داشت و ضرورت‌هایی که در جامعه احساس می‌کرد کار خود را انجام می‌داد و کنار اینها کاری که هنوز به صورت مستمر باقی مانده نقش جهاد در محیط‌های دانشگاهی است.

وی با تاکید بر نقش مفید و مؤثر فعالیت‌های فرهنگی جهاد دانشگاهی در محیط دانشگاه‌ها، تصریح کرد: جا دارد در اینجا از همه کسانی که در حوزه فرهنگی جهاد تلاش می‌کنند، تقدیر کنم. شاید خودشان تبلیغ نمی‌کنند اما من به عنوان یک دانشگاهی وظیفه دارم از آنها تشکر کنم، زیرا همواره از کمک‌ها و برنامه‌های فرهنگی جهاد بهره برده‌ایم و حضور آنها در محیط‌های دانشگاهی و دانشجویی همواره تأثیرگذار بوده و هست.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با بیان اینکه نقش جهاد دانشگاهی در حوزه فرهنگی کمتر از حوزه علم و فناوری نبوده است، یادآور شد: در حوزه علم و فناوری هم گزارش‌های کارهای آنها هست و من نیز به کاربردی کردن نتایج علوم و تحقیقات مجموعه‌های جهادی اشاره می‌کنم.

غلامی با بیان اینکه “جهاد دانشگاهی علاوه بر کارکردهای اجرایی‌اش، جزو دستاوردها و یادگارهای انقلاب اسلامی به حساب می‌آید”، گفت: ما وقتی ایام شروع به کار انقلاب اسلامی را به خاطر می‌آوریم می‌توانیم فضای بسیار هیجان‌انگیز و مهمی را که در کشور وجود داشت را مجسم کنیم که در آن تعداد زیادی از عزیزانی که عاشق علم و فناوری و به کارگیری دستاوردها برای آبادی و توسعه کشور بودند، در فضاهایی که خیلی آماده شکل‌گیری مجموعه‌ها هم نبود شروع به فعالیت کردند و بنیاد فعالیت‌هایی را گذاشتند که امروزه می‌توان به کارنامه مهم این مجموعه جهادی نگاه کرد و آثار آن را به خوبی دید.

وی در پایان افزود: ضمن تشکر از دکتر طیبی رئیس جهاد دانشگاهی و همکاران ایشان در همه واحدهای کشور بخصوص بخش‌هایی که در داخل مجموعه‌های دانشگاهی حضور دارند، برای آنها آرزوی توفیقات را دارم تا ان‌شاءالله بتوانیم در این فضای انقلابی که در ذیل تلاش آنان حفظ شده مدل‌های کاری بهتری را برای جوانان و مراکز علمی‌مان بخصوص مراکزی که مأموریت کاربست نتایج فناوری را دارند، ارائه کنیم.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

خبر خوب برای معلمان و بازنشستگان/ واریزی ۳۷ میلیون تومانی در راه است

به گزارش کسب و کار نیوز، معلمان بازنشسته سال ۱۴۰۱ از تعیین رتبه خود توسط …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.