صفحه اصلی / اجتماعی / حوادث و انتظامی / تلفات بی‌سابقه گرمای کشنده‌ در انگلیس

تلفات بی‌سابقه گرمای کشنده‌ در انگلیس

طبق آمارهای رسمی با ورود موج گرمای شدید به انگلیس در ۱۵ روز اخیر، نرخ مرگ و میرهای ثبت شده در این کشور نزدیک به ۷۰۰ مورد بیشتر از میانگین معمول بوده است.

گرمای هوا

به گزارش کسب و کار نیوز، افراد مسن و ضعیفِ مبتلا به بیماری قلبی و کلیوی جزو آسیب‌پذیرترین اقشار در برابر دمای بالا و موج گرمای کشنده که انگلیس را در نوردیده، اعلام شده‌اند.

کمیسیون مشترک نمایندگان مجلس انگلیس با اعلام این که دولت انگلیس برای موج مرگبار گرما آمادگی نداشته اعلام کرد: دولت هشدارهای مشاوران خود را نسبت به تغییرات اقلیمی نادیده گرفته است و در صورتی که اقدامات لازم را در برابر دمای بالا انجام ندهد تا سال ۲۰۴۰ نرخ مرگ و میرهای ناشی از گرما هر سال به ۷۰۰۰ نفر خواهد رسید.

آمارهای رسمی حاکی از آن است که دمای بالاتر از ۲۸ درجه ای که از ۲۵ ژوئن تا ۹ ژوئیه انگلیس را فرا گرفته باعث شده مرگ و میرهای ثبت شده در این کشور نسبت به میانگین های هفته های مشابه ۶۶۳ مورد بیشتر بوده است.

به گفته کارشناسان این آمار با شواهدعلمی که نشان می دهد دوره های طولانی گرمای هوا می تواند به سلامت افراد به ویژه افراد مسن و بیماران خاص آسیب برساند، مطابقت دارد.

همچنین مقامات بهداشتی انگلیس از افزایش پذیرش موارد اورژانسی که اغلب به دلیل مشکلات تنفسی، گرمازدگی و کم‌آبی به بیمارستان‌ها مراجعه می‌کنند، خبر دادند.

کمبود آب می تواند به مشکلات بسیاری از جمله سرگیجه، غش کردن، افزایش خطر عفونت‌ها، حملات قلبی و سکته مغزی منجر شود.

به گزارش گاردین، دمای بالای هوا نیز می تواند باعث افزایش آلودگی هوا و سطوح ازون موجود در هوا شود که به نوبه خود مشکلات تنفسی را تشدید می کند. از این رو بسیاری از کارشناسان حل این معضل را با کاهش سریع انتشار گازهای گلخانه ای ممکن می دانند.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

مهارت‌آموزی ۱.۵ میلیون سرباز تاکنون/ ارائه تسهیلات مالی و شغلی به سربازان ماهر

به گزارش کسب و کار نیوز، سردار محمدجواد زاده‌کمند درباره فعالیت قرارگاه مهارت آموزی سربازان …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.