صفحه اصلی / سیاسی / بین الملل / افغانستان، محل آموزش‌ شبه‌نظامیان انگلیسی داعش
افغانستان، محل آموزش‌ شبه‌نظامیان انگلیسی داعش

افغانستان، محل آموزش‌ شبه‌نظامیان انگلیسی داعش

سفیر افغانستان در لندن فاش کرد، شبه‌نظامیان انگلیسی داعشی اکنون وارد افغانستان شدند و اینها نه تنها تهدیدی برای کشورش بلکه تهدیدی علیه انگلیس به شمار می‌روند و می‌توانند با ورود به خاک این کشور ویرانی به بار آورند.

داعش افغانستان

به گزارش کسب و کار نیوز، به نوشته روزنامه دیلی میلی، سید طیب جواد، سفیر افغانستان در لندن می‌گوید آژانس‌های اطلاعاتی دو کشور همکاری می‌کنند تا اطمینان حاصل کنند که آنها در صورت بازگشت خطری برای انگلیس ندارند.

این شبه‌نظامیان داعشی که شهروندان انگلیس با اصالت پاکستانی هستند، در منطقه مرزی میان افغانستان و پاکستان دیده شدند.

سفیر افغانستان می‌گوید: برای آنها ساده‌تر است که در آن نقطه دنیا فعالیت داشته باشند و برخی از آنها زبان محلی را می‌دانند. ما آنها را تهدیدی جدی نه فقط برای افغانستان بلکه برای انگلیس می‌دانیم.

داعش طی دو سال گذشته رد پایی در افغانستان بر جای گذاشته است و این در حالی است که “خلافت” آن در عراق و سوریه متحمل شکست شده است. رده‌های بالای آن از فرار شبه‌نظامیان سایر گروه‌ها خصوصا طالبان پاکستان مملو شده است. گمان می‌رود که حدود ۹۰۰ شهروند انگلیسی برای مبارزه با داعش به عراق و سوریه سفر کرده باشند و اطلاعاتی از صدها تن دیگر در دسترس نیست.  

به گفته سفیر افغانستان، مشخص نیست که آیا این شبه‌نظامیان انگلیسی داعش از عراق یا سوریه آمده باشند و نمی‌توان مشخص کرد که آنها اکنون کجا هستند.

او تاکید کرد، شبه‌نظامیان خارجی از افغانستان به عنوان زمینه تمرین استفاده می‌کنند و مهارت‌های جدیدی برای صادرات ترور به کشورهای خودشان می‌آموزند.  

او هشدار داد: این افراد به افغانستان تعلق ندارند، بنابراین نمی‌توانند تا همیشه آنجا بماند. نهایتا پس از چند ماه یا یک سال، آنها باز می‌گردند. اختلافات فرهنگی بزرگی میان اکثر شبه‌نظامیان عرب یا اروپایی و افغان وجود دارد. مردم افغان هم از آنها استقبال نمی‌کنند و برای همین است که آنها پس از مدتی اقامت قصد بازگشت می‌کنند.

سید طیب جواد گفت که شمار شبه‌نظامیان شهروند انگلیس در افغانستان به صدها تن نرسیده است اما جزئیات بیشتری ارائه نکرد.

او افزود، داعش در افغانستان یک گروه پیچیده است که نه تنها شورشیان فراری از عراق و سوریه را در خود جای داده است بلکه تروریست‌های پاکستانی، مجرمان فرصت‌طلب، جنگ‌طلبان و قاچاقچیان مواد مخدر درآن حضور دارند. اما او گفت که آنها به طور موثر و دقیق مبارزه می‌کنند و تاکید داشت که افغانستان به کانون جدیدی برای شبه‌نظامیان خارجی تبدیل نمی‌شود.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

کشورهای بریکس به دنبال سامانه پرداخت بین بانکی واحد

به گزارش کسب و کار نیوز ، آنتون سیلوانوف، وزیر دارایی روسیه، اعلام کرد که …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.