صفحه اصلی / اجتماعی / آموزش / اجرای طرح ضیافت رضوی برای دانشجویان فعال فرهنگی
اجرای طرح ضیافت رضوی برای دانشجویان فعال فرهنگی

اجرای طرح ضیافت رضوی برای دانشجویان فعال فرهنگی

معاون فرهنگی سیاسی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری با اشاره به اجرای طرح ضیافت رضوی گفت: به غیر از استان تهران که به دلیل استقبال بالا تعداد دانشجویان شرکت‌کننده به ۶۰۰ نفر و بیشتر هم رسید، در هر دوره به طور معمول ۵۰۰ نفر در این طرح شرکت می‌کنند.

رستمی معاون نهاد رهبری در دانشگاهها

به گزارش کسب و کار نیوز، حجت‌الاسلام رستمی درباره طرح ضیافت رضوی اظهار کرد: طرح ضیافت رضوی برای دانشجویان فعال فرهنگی در سراسر دانشگاه‌ها در حال برگزاری است. در هر دوره ۵۰۰ دانشجو در این طرح شرکت کردند. دوره اول فارغ‌التحصیلان حوزه‌های علوم انسانی دانشگاهیان شرکت کردند، دوره دوم دانشجویان دانشگاه‌های مازندران، گیلان، گلستان و قزوین، در دوره سوم دانشگاه‌های تهران و البرز و در دوره‌ چهارم دانشگاه‌های استان‌های اصفهان، یزد و چهارمحال بختیاری در آن شرکت کردند.

وی افزود: به غیر از استان تهران که به دلیل استقبال بالا تعداد دانشجویان شرکت کننده به ۶۰۰ و بیشتر هم رسید، در هر دوره به طور معمول ۵۰۰ نفر شرکت می‌کنند. البته این دوره از نظر شکل برگزاری با امکانات حداقلی برای دانشجویان و یک محیط حسینیه‌ای با شرایطی غیر مرفه علی‌رغم تمام تلاشی که ما برای راحتی دانشجویان داشتیم، برگزار می‌شود. البته خود دانشجویان نیز افرادی هستند که با اقتضائات اقتصادی در جامعه آشنا هستند و ارزیابی دانشجویان از این اردو طی یک نظرسنجی‌ که از آنان انجام شده است، ارزیابی خوبی بوده و تقریبا بالای ۸۵ درصد ارزیابی‌ها خوب، خیلی خوب و عالی و کمتر از ۱۰ درصد متوسط و ضعیف بوده است.

حجت‌الاسلام رستمی ادامه داد: در این دوره‌ها علاوه بر برنامه‌های آموزشی که وجود دارد، برنامه‌های کارگاهی و حضور مادران و همسران شهدا و برخی چهره‌هایی که برای دانشجویان محبوبیت دارند و در حوزه فضای فرهنگی تجربیات خوبی برای ارائه دارند و یا افرادی که در غرب تحصیل کرده و یا فعالیت فرهنگی داشتند یا چهره روشنی از فضای غرب برای دانشجویان ارائه می‌دهند را نیز شاهد هستیم و آنان با دانشجویان به گفتگو می‌پردازند.

معاون فرهنگی سیاسی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری ادامه داد: علاوه‌بر این برنامه‌ها فوق برنامه‌ای نیز مثل برنامه تفریحی برای آنها در نظر گرفته شده است، اما نهایتا آنچه که ما برای آنها انتظار داریم، این است که به رسالت دانشجویی خود در فضای دانشگاه با توجه به موقعیت فعلی جامعه به‌عنوان نسل جوان جامعه عمل کنند و به‌ واسطه فضای جامعه و مقطع حساسی که به دلیل جنگ روانی دشمن در کنار فشارهای اقتصادی به‌وجود آمده است و مردم کشور را در معرض آزمون سختی قرار داده است، به‌عنوان افرادی که تحلیل و شناخت کاملی از اینگونه فضاها دارند و به‌عنوان سردمدار جامعه، امید بخش، روحیه آفرین و امیدزا در بین مردم باشند.

به گزارش مرکز ارتباطات و اطلاع‌رسانی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها، وی ادامه داد: آنچه که در فضای اردو در حال رخ دادن است، به دنبال این اهداف است و فکر می‌کنم که تاکنون مجموعه دانشجویان و عواملی که از دانشگاه‌ها همراه با دانشجویان هستند نیز موفق بوده‌اند. البته این اردو یک اتفاق یک هفته‌ای است و اتفاقات خوب دیگری توسط مجموعه‌های فعال فرهنگی مثل بسیج و… در دانشگاه‌ها در حال رخ دادن است و اردوهایی مثل طرح ولایت، اسلام ناب و حیات طیبه و… که توسط مجموعه معاونت‌های فرهنگی دانشگاه‌ها و تشکل‌ها در فضای دانشگاه برگزار می‌شود، به نوعی به تقویت جریان فعال دانشجویی و جریان انقلابی دانشگاه‌ها کمک می‌کند.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

خبر خوب برای معلمان و بازنشستگان/ واریزی ۳۷ میلیون تومانی در راه است

به گزارش کسب و کار نیوز، معلمان بازنشسته سال ۱۴۰۱ از تعیین رتبه خود توسط …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.