صفحه اصلی / اقتصادی / راه و شهرسازی / ۹۵۰ نقطه سیل خیز در گلستان شناسایی شد
۹۵۰ نقطه سیل خیز در گلستان شناسایی شد

۹۵۰ نقطه سیل خیز در گلستان شناسایی شد

مدیرعامل شرکت مدیریت منابع آب ایران گفت: طرح جامع سیل گلستان به طور کامل تدوین و 950 نقطه سیل خیز در استان شناسایی شده است که در صورت مساعدت نمایندگان مجلس، سال آینده ردیفی برای اجرای این طرح خواهیم داشت.

به گزارش کسب و کار نیوز محمد حاج رسولی ها در حاشیه سرکشی وزیر نیرو از طرح های آب و برق گلستان اظهار داشت: ۴ درصد سدهای مخزنی کشور در گلستان واقع است و خوشبختانه ساخت سدها به گونه ای بوده که تمام شبکه های پایین دست آن همزمان ساخته وهیچ عقب افتادگی بین سد و شبکه در استان نداریم.
مدیرعامل شرکت مدیریت منابع آب ایران در مورد کلنگ زنی فاز دوم طرح زهکشی اراضی اولویت دار گلستان که با حضور وزیر نیرو انجام شد نیز گفت: زهکشی پنج هزار هکتار اراضی اولویت دار دیگر تا پایان سال آغاز می شود.
به گزارش کسب و کار نیوزعملیات اجرایی طرح زهکشی ۱۲ هزار هکتار از اراضی اولویت دار گلستان روز پنجشنبه با حضور رضا اردکانیان وزیر نیرو در شهرستان بندرترکمن واقع در غرب استان آغاز شد.
اجرای این طرح از مصوبات سفر دولت تدبیر و امید به استان گلستان بوده و فاز اول آن در حوزه شهرستان گُمیشان اجرایی شده است.
مهندس حاج رسولی ها اضافه کرد: تمام تلاش ما این است که ۲۲ هزار هکتار زهکشی اراضی اولویت دار استان طی دولت دوازدهم به پایان برسد.
وی با اشاره به پیگیری اجرای سد نرماب مینودشت در شرق گلستان که هم اینک افزون بر ۷۶ درصد پیشرفت فیزیکی دارد، نیز افزود: تا پایان سال مالی ۹۸ سعی داریم آبگیری سد نرماب را به پایان برسانیم.
۱۶۴۸

همچنین مطالعه کنید:

وام نهضت ملی مسکن ۸۰۰ میلیون تومان می شود/افزایش عرضه در بازار مسکن و زمین

شایلی قرائی به گزارش کسب و کار نیوز، متقاضیان نهضت ملی مسکن می‌توانند برای دریافت …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.