صفحه اصلی / دسته بندی نشده / شطرنج ایران با برنامه تاریخ ساز شد
شطرنج ایران با برنامه تاریخ ساز شد

رییس فدراسیون:

شطرنج ایران با برنامه تاریخ ساز شد

رییس فدراسیون شطرنج با تاریخ ساز خواندن قهرمانی تیم ملی شطرنج در جام ملت های آسیا گفت: این قهرمانی در حالی رقم خورد که تیم چین بدون توجه به قدرت ایران، تمام راهبرد خود را برای غلبه بر هند طراحی کرده بود.

«مهرداد پهلوان زاده» روز جمعه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: شطرنج ایران در ۶۳ سال گذشته چنین جایگاهی در قاره کهن کسب نکرده بود و همیشه پیش افتادن از تیم های قدرتمندی مانند چین و هند یک رویا به شمار می رفت.
وی افزود: این موفقیت محصول برنامه کوتاه مدت نیست بلکه روندی برنامه محور بود که در نهایت به پرورش نخبگان شطرنج ایران منتهی شد و برون داد آن نیز تاریخ سازی تیم نخست ایران است.
رییس فدراسیون شطرنج خاطرنشان کرد: انگیزه جوانی، استعداد شطرنج و میزبانی خوب شهر همدان از دیگر عواملی بود که موجب شد تا راه موفقیت شطرنج کشور بیش از پیش هموار شود و در حضور تیم های قدرتمندی مانند هند و چین توانستیم عنوان قهرمانی قاره کهن را از آن خود کنیم.
پهلوان زاده مدرس بین المللی شطرنج همچنین گفت: پیش از آغاز بازی ها برای ترکیب نهایی تیم اصلی بین شورای فنی و ایوان سوکولوف سرمربی تیم ملی جلسات متعدد تشکیل و تصمیم بر آن شد تا نفرات اول تا پنجم در ترکیب تیم سبز قرار گیرند. این تدبیر در نهایت به قهرمانی آسیا منجر شد و موجب تغییر ریتینگ جهانی شطرنج ایران در فیده می شود.
وی با بیان این که در بین تیم های حاضر در مسابقات تنها چین با ترکیب اصلی حضور نیافت، افزود: این که تیم چین در این دوره نفرات اصلی را اعزام نکرده به معنای ضعف آن نیست بلکه چینش نفرات این تیم بر مبنای راهبرد گذر از هند و رسیدن به عنوان قهرمانی بود اما آنان هیچگاه تصور حضور قدرتمند ایران در این مسابقات را نداشتند.
تیم ملی شطرنج ایران با کسب ۶ پیروزی و یک تساوی بالاتر از تیم های چین و هند عنوان قهرمانی جام ملت های آسیا ۲۰۱۸ را به خود اختصاص داد. در ترکیب این تیم پرهام مقصودلو، پویا ایدنی، سید محمد امین طباطبایی، علیرضا فیروزجا و مسعود مصدق پور حضور داشتند.
تیم ایران همچنین در نخستین روز مسابقات جام ملت های آسیا در همدان عنوان قهرمانی بخش سریع این دوره را از آن خود کرد.
ورزشی** ۲۰۵۲**۱۳۳۶

همچنین مطالعه کنید:

چطور از دیجی‌کالا ارزان‌ترین کالاها را بخریم؟

به گزارش کسب و کار نیوز، وقتی دنبال یک کالا می‌گردید و نامش را در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.