صفحه اصلی / اجتماعی / آموزش / برنامه‌ریزی برای درمان اقساطی ناباروری
برنامه‌ریزی برای درمان اقساطی ناباروری

رئیس جهاددانشگاهی قم خبر داد

برنامه‌ریزی برای درمان اقساطی ناباروری

رئیس جهاددانشگاهی واحد استان قم گفت: خدمات در مراکز درمان ناباروری هزینه‌بر است، در این راستا تعاملی بین جهاددانشگاهی قم و بانک تجارت صورت گرفته که با معرفی بیماران هزینه‌ها به صورت اقساطی اخذ شود.

ناباروری

به گزارش کسب و کار نیوز، دکتر محمد حیدری در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه این هفته قم در مصلی قدس، با گرامیداشت سالروز تاسیس جهاددانشگاهی در ۱۶مرداد، عنوان کرد: جهاددانشگاهی در حوزه‌های آموزش و پژوهش با رویکرد پرکردن خلاءهای موجود در کشور ورود کرده است، انقلاب اسلامی از ابتدا با تحریم‌های دشمن مواجه بود، جهاددانشگاهی نیز از همان ابتدا نیازها را مطالعه و نقاط ضعف و قوت تولید داخل را احصاء و با همکاری دانشگاه‌ها خلأها را پر کرد.

وی با اشاره به فعالیت ۴۶ واحد جهاددانشگاهی در کشور، گفت: در هر استان حداقل یک واحد فعالیت دارد و هر واحد استانی ده‌ها واحد و مرکز تخصصی فعال را شامل می‌شود که نیازهای استان را مرتفع می‌کنند، از جمله ده‌ها مرکز رشد جهاددانشگاهی که در استان‌ها با رسالت شناسایی و شکوفایی استعدادهای نخبگان در راستای ارائه خدمات تخصصی به کشور فعالیت دارند.

رتبه خوب کشور در حوزه سلول‌های بنیادی

رئیس جهاد دانشگاهی واحد استان قم با بیان اینکه جهاددانشگاهی با مراکز بسیاری در بخش‌های مختلف از جمله فنی و مهندسی، کشاورزی، علوم انسانی، هنر، علوم پزشکی و … به ارائه خدمات پرداخته است، اظهار کرد: از جمله موفقیت‌های جهاددانشگاهی در حوزه درمان سرطان و سلول‌های بنیادی است که کشور ما در این حوزه رتبه بسیار خوبی در جهان دارد و این بخش از فعالیت جهاددانشگاهی مورد تمجید مقام معظم رهبری نیز قرار گرفته است.

وی با اشاره به تشدید تحریم‌ها علیه جمهوری اسلامی ایران، عنوان کرد: تحریم و فشار اقتصادی از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی بوده است، کشورهای توسعه یافته و آنها که به شکوفایی اقتصادی، سیاسی و صنعتی رسیده اند درست در زمانی که درگیر با فشارهای بیرونی بوده‌اند به این موفقیت‌ها رسیده‌اند؛ مدیران ارشد آن کشورها با رویکرد شناسایی، رشد و به ظهور رساندن ظرفیت‌های داخلی توانستند این پیشرفت‌ها را رقم بزنند.

حیدری ادامه داد: در کشور ما، جهاددانشگاهی هم خود یکی از ظرفیت‌هاست و هم اینکه قابلیت شناسایی و شکوفا کردن ظرفیت‌های داخلی را دارد که اگر مورد حمایت مسئولین قرار گیرد می‌تواند نیازهای کشور را در داخل مرتفع سازد.

وی با اشاره به دیگر دستاوردهای جهاد دانشگاهی در سالیان گذشته، به فعالیت مرکز فعالیت‌های قرآنی و مرکز افکارسنجی در استان قم اشاره کرد و گفت: ده‌ها طرح در مقابله با آسیب‌های اجتماعی و برگزاری جشنواره‌های مختلف از جمله جشنواره ملی مهدویت از دیگر فعالیت های معاونت فرهنگی جهاددانشگاهی واحد استان قم است.

حیدری در ادامه فعالیت های پژوهشی جهاددانشگاهی قم را مورد توجه قرار داد و گفت: در این بخش چندین مرکز خدمات تخصصی از جمله فناوری اطلاعات پزشکی، پزشکی از راه دور، مرکز درمان ناباروری و … در قم فعال هستند.

جلوگیری ۱۰۰ درصدی از بوجود آمدن فرزند معلول

رئیس جهاددانشگاهی واحد استان قم فعالیت مرکز درمان ناباروری را مورد تاکید قرار داد و افزود: این مرکز جزء ۱۰ مرکز فوق پیشرفته کشور است و هیچ تکنیکی در دنیا نیست که در این مرکز ارائه نشود؛ ۴۰درصد بیماران این مرکز از سایر استان‌های کشور و هشت درصد از خارج کشور هستند.

وی انتخاب جنسیت و جلوگیری ۱۰۰درصدی از بوجود آمدن فرزند معلول را از جمله تکنیک هایی که در این مرکز انجام می شود نام برد و ادامه داد:  ۱۰تا  ۱۵ درصد زوجین در دنیا نابارور هستند، حال شاید برخی به دلیل عدم بضاعت مالی نتوانند از خدمات درمان ناباروری بهره مند شوند، در این راستا حضور خیرین در این امر می‌تواند بسیار راهگشا باشد.

آیت الله اعرافی خطیب این هفته نماز جمعه قم نیز ضمن تبریک سالروز تاسیس جهاددانشگاهی، فعالیت‌های این نهاد انقلابی را برای نظام چشم گیر دانست و عنوان کرد: انتظار داریم در این برهه که دشمن با تمام قوا به سنگ اندازی در مسیر انقلاب اسلامی برخاسته است، شاهد اقدامات بزرگتری در مسیر توسعه کشور از جهاددانشگاهی باشیم.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

خبر خوب برای معلمان و بازنشستگان/ واریزی ۳۷ میلیون تومانی در راه است

به گزارش کسب و کار نیوز، معلمان بازنشسته سال ۱۴۰۱ از تعیین رتبه خود توسط …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.