صفحه اصلی / دسته بندی نشده / آخوندی: باید به سمت حمل و نقل ریلی حرکت کرد
آخوندی: باید به سمت حمل و نقل ریلی حرکت کرد

آخوندی: باید به سمت حمل و نقل ریلی حرکت کرد

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه 90 درصد حمل و نقل ایران متکی به جاده هاست و در این مسیر به ازای هر کیلومتر، 35 سی سی بیشتر گازوئیل می سوزد، گفت: از دید راهبردی باید از سمت حمل و نقل جاده ای به سمت ریلی حرکت کنیم.

به گزارش کسب و کار نیوز، عباس آخوندی روز پنجشنبه در آیین آغاز عملیات اجرایی راه آهن همدان – ملایر اظهار داشت: تاکید ما این است که ایستگاه ها برای ایمنی و رفاه بیشتر مسافران در نزدیکی شهرها احداث شود.
وزیر راه و شهرسازی اضافه کرد: در همین چارچوب در شهرهایی همچون سنندج، رشت و شیراز برای رفاه مسافران ایسنگاه ها را از فاصله دور به نزدیک شهر انتقال دادیم.
آخوندی ادامه داد: اجرای طرح راه آهن همدان – ملایر کریدور شمال به جنوب جدیدی تعریف می کند و مسیر تکمیلی شرق به غرب است.
وی با اشاره به اینکه این راه آهن به بنادر نیز متصل می شود، افزود: در کنار این مزیت، حمل و نقل محلی همدان – ملایر نیز تامین می شود.

*** راه آهن همدان را برقی می کنیم
وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه به طور حتم به سمت برقی کردن راه آهن همدان حرکت می کنیم، گفت: در حال حاضر سه سرویس همدان مشهد داریم و با خطوط کوتاه راه آهن همدان و کرمانشاه را به خطوط بار وصل می کنیم تا معادن نیز از این راه آهن بهره مند شوند.
به گزارش کسب و کار نیوز، قرار است با حضور وزیر راه و شهرسازی عملیات اجرایی احداث راه آهن همدان – ملایر عصر امروز (پنجشنبه) آغاز شود.
طرح راه آهن همدان – ملایر به طول ۷۵ کیلومتر با هدف گسترش شبکه ریلی در غرب کشور و آسان سازی ارتباطات و ترانزیت کالا به ویژه زائران عتبات عالیات احداث می شود.
کاهش ترافیک جاده ای به عنوان بخشی از طرح کلی راه آهن غرب کشور محسوب می شود که علاوه بر اهداف یاد شده کاهش مسیر ریلی تهران به مرز خسروی را نیز در پی دارد.
این خط ریلی در ۲ قطعه احداث می شود که قطعه نخست آن به طول ۴۱٫۵ کیلومتر از ایستگاه راه آهن همدان آغاز و پس از عبور از ایستگاه های گل کهریز، طاسبندی و کهریز به ایستگاه ملایر منتهی می شود.
این مسیر در ادامه با عبور از شهرهای کنگاور، صحنه، کرمانشاه، اسلام آباد غرب، گیلان غرب و قصرشیرین در نهایت به مرز خسوری (مرز ایران و عراق) متصل می شود.
ادامه خط یاد شده از طریق خانقین، بغداد، موصل، قامشلی، دیرالزور، رقه و حلب به بندر لاذقیه در دریای مدیترانه ختم می شود.
راه آهن همدان – ملایر به دلیل کاهش مسیر حدفاصل تهران تا ملایر، نسبت به مسیر فعالی تهران – قم – اراک – ملایر جاگزینی مناسب برای ترانزیت کالا و مسافر بین تهران و ملایر ارزیابی می شد.
اعتبارات اجرای این طرح ۶۸۹ میلیارد ریال، شرکت سکاف پیمانکار اجرای طرح و مشاور آن مهندسان مشاور راه آهن راه اعلام شده است.
به گزارش کسب و کار نیوز، با همت دولت تدبیر و امید، راه آهن همدان – تهران به طول ۲۶۷ کیلومتر به عنوان دومین خط ریلی استان همدان سال گذشته با حضور حجت الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی رئیس جمهوری کشورمان مورد بهره برداری قرار گرفت.
این خط ریلی در مسیر خود از شهرهای تهران، رباط کریم، ساوه، فامنین و همدان عبور می کند و ۲ هزار میلیارد ریال اعتبار برای آن هزینه شد.
تکمیل راه آهن غرب کشور ۲٫۵ دهه به طول انجامید و در حال حاضر این طرح ملی ۲۷ سالگی خود را پشت سر می گذارد.
این راه آهن یک خطه ۶۰۵ کیلومتر طول دارد که از اراک (سمنگان) آغاز و با عبور از شهرهای ملایر، کنگاور، صحنه، کرمانشاه، سرپل ذهاب و قصرشیرین در نهایت به مرز خسروی می رسد، سپس به راه آهن عراق و از آنجا به بندر لاذقیه سوریه، دریای مدیترانه و اروپا متصل می شود.
این خبر در حال تکمیل است …
۷۵۲۳/۲۰۹۰

همچنین مطالعه کنید:

ریزش قیمت خودروهای مونتاژی/ وارداتی‌ها گران شدند

به گزارش کسب و کار نیوز، سعید موتمنی، رئیس پیشین اتحادیه نمایشگاه‌داران و فروشندگان خودروی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.