صفحه اصلی / اقتصادی / انرژی / ۲۰ هزار مگاوات به ظرفیت تولید برق کشور اضافه می شود
۲۰ هزار مگاوات به ظرفیت تولید برق کشور اضافه می شود

وزیر نیرو:

۲۰ هزار مگاوات به ظرفیت تولید برق کشور اضافه می شود

وزیر نیرو از افزایش 20 هزار مگاواتی ظرفیت تولید برق کشور تا پایان برنامه ششم توسعه خبر داد و گفت: افزایش راندمان بهره وری از نیروگاه ها و کاهش تلفات در شبکه های انتقال از دیگر برنامه های وزارت خانه در حوزه تولید برق است.

به گزارش کسب و کار نیوز، رضا اردکانیان عصر پنجشنبه در حاشیه بازدید از سد نرماب چهل چای واقع در مینودشت گلستان در جمع خبرنگاران، تامین آب شرب را از اولویت های جدی دولت و وزارت نیرو دانست و اظهارداشت: برنامه ریزی لازم در این حوزه انجام شده تا کشور در سخت ترین شرایط نیز مشکل آب شرب نداشته باشد.
وی اضافه کرد: فرهنگ سازی برای مصرف بهینه آب و انرژی از دیگر برنامه های وزارت نیرو بوده که با کمک رسانه ها و مردم درحال انجام است.
دکتر اردکانیان تصریح کرد: دربخش کشاورزی نیز برنامه ریزی برای استفاده بیشتر از آب سدها و روان آب ها انجام شده تا منابع آبی زیر زمینی بیشتر برای مصارف شرب مورد استفاده قرار گیرد.
وزیر نیرو همچنین توسعه آب شیرین کن ها با مشارکت بخش خصوصی در استان ها را از دیگر برنامه های این وزارت خانه اعلام کرد و گفت: مجموعه برنامه های پیش بینی شده در رفع مشکلات حوزه آب موثر خواهد بود.
به گزارش کسب و کار نیوز، مدیرعامل شرکت آب منطقه ای گلستان نیز گفت: برای عملیات اجرایی سد نرماب که ۷۶ درصد پیشرفت فیزیکی دارد تا الان ۶ هزار میلیارد ریال هزینه شده و تکمیل آن به پنج هزار میلیارد ریال اعتبار دیگر نیاز دارد.
علی نظری افزود: این سد از محل ماده ۵۶ و تنها طرح بزرگ در کشور است که با پیش بینی هزینه ۱۱ هزار میلیارد ریالی که ۱۵ درصد سهم دولت و ۸۵ درصد سهم سرمایه گذار است، در حال اجرا می باشد.
وی اضافه کرد: حجم ذخیره آب مخزن سد نرماب چهل چای ۱۱۵ میلیون متر مکعب و حجم تنظیم آب آن نیز ۱۷۵ میلیون متر مکعب است که با بهره برداری از آن علاوه بر تامین آب شرب چهار شهر و ۱۳۰ روستای شرق گلستان، آب مورد نیاز ۱۸ هزار هکتار اراضی زراعی پایین دست این سد نیز تامین می شود.
نظری افزود: همچنین از ظرفیت این سد مقدار ۶۵ میلیون متر مکعب برای تقویت آب سد وشمگیر گلستان پیش بینی شده که آب مورد نیاز بخش قابل توجهی از اراضی پایین دست این سد نیز تامین می شود.
شهرستان مینودشت با ۸۱ هزار نفر جمعیت درشرق استان گلستان واقع است.
/۳۰۳۹/۱۶۴۸

همچنین مطالعه کنید:

میزان تبادل برق در بورس انرژی به ۶۰ درصد می‌رسد

به گزارش کسب و کار نیوز ، علی اکبر محرابیان، وزیر نیرو در نشست مشترک …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.