صفحه اصلی / اقتصادی / انرژی / ۲هزار مگاوات برق در کشور صرفه جویی شد
۲هزار مگاوات برق در کشور صرفه جویی شد

معاون وزیر نیرو:

۲هزار مگاوات برق در کشور صرفه جویی شد

معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی گفت: 2 هزار مگاوات برق معادل 18 نیروگاه گازی در تابستان امسال با همکاری مردم در مصرف برق کشور صرفه جویی شد.

به گزارش کسب و کار نیوز، همایون حائری عصر پنجشنبه در نشست ستاد برق استان کرمان افزود: با تجربه ای که از وضعیت کمبود برق در تابستان امسال پیدا کردیم نباید به نیروگاه های آبی متکی باشیم.
وی تاکید کرد: ظرفیت تولید برق توسط نیروگاه های آبی کشور ۱۲ هزار مگاوات است که به علت کاهش نزولات جوی توان و انرژی این نیروگاهها به شدت افت پیدا کرده است.
معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی اظهار داشت: در سالهای آینده باید وقت و هزینه خاصی برای ساخت نیروگاه های حرارتی بگذاریم تا در زمینه تولید برق دچار مشکل اساسی نشویم.
وی با اشاره به پروژه های نیمه تمام برق استان کرمان تصریح کرد: همه باید دست به دست هم دهیم تا منابع مالی این پروژه ها تامین و آن واحدها وارد مدار شوند.
حائری تاکید کرد: برای راه اندازی نیروگاه های خورشیدی نیز از سرمایه گذاران حمایت می کنیم، اما اگر کسی نتوانست کار کند نباید جای دیگری را اشغال کند.
وی گفت: یکی از طرح های مهم خط رینگ ۴۰۰ کیلوولت برق زاهدان ، جیرفت به کهنوج است که چند سال است ناتمام مانده و راه اندازی آن کمک بسیاری به صنعت برق کشور می کند.
معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی با بیان اینکه احداث نیروگاه ها با جدیت دنبال شود، افزود: اولین واحد بخش نیروگاه سیکل ترکیبی زرند سال آینده وارد مدار خواهد شد.
۳۰۲۹/۷۴۳۷/ ۵۰۵۴

همچنین مطالعه کنید:

۳۵ درصد گاز تولیدی کشور در بخش خانگی مصرف می‌شود

به گزارش کسب و کار نیوز ، رضا نوشادی مدیرعامل شرکت مهندسی و توسعه گاز …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.