صفحه اصلی / سیاسی / بین الملل / کشته و رخمی شدن ۱۷۸ عراقی در ماه ژوئیه
کشته و رخمی شدن ۱۷۸ عراقی در ماه ژوئیه

کشته و رخمی شدن ۱۷۸ عراقی در ماه ژوئیه

به موجب آماری که از سوی هیئت یاری‌رسانی سازمان ملل در عراق (یونامی) ثبت شده است، در جریان عملیات تروریستی، خشونت‌های مسلحانه در ماه ژوئیه ۲۰۱۸ در عراق، جمعاً ۷۹ غیرنظامی عراقی کشته و ۹۹ نفر زخمی شدند.

انفجار عراق

به گزارش کسب و کار نیوز، بر اساس آمار به دست آمده از سوی هیئت یاریرسانی سازمان ملل متحد در عراق (یونامی)، این ارقام شامل شهروندان عادی و سایر افراد – از قبیل ماموران پلیس در حال ماموریت غیررزمی، اعضای دفاع غیرنظامی، ماموران حفاظت شخصی، ماموران پلیس حفاظت از تاسیسات و کارکنان آتش‌نشانی – می‌شود که در زمان فوت یا جراحت غیرنظامی محسوب می‌شدند.

از مجموع آمار ثبت شده از سوی یونامی در ماه ژوئیه تعداد تلفات غیرنظامیان (بدون احتساب ماموران پلیس) ۷۱ نفر بوده است، و در عین حال ۸۲ غیرنظامی (بدون در نظر گرفتن ماموران پلیس) مجروح شدند.

بیشترین میزان تلفات غیرنظامیان در استان بغداد با مجموع ۶۳ نفر (۳۰ کشته و ۳۳ زخمی) گزارش شده است. در رده‌های بعدی از نظر میزان تلفات، استان کرکوک (هشت کشته و ۳۴ زخمی) و نینوا (۱۳ کشته و پنج زخمی) قرار دارند.

به موجب اطلاعات دریافتی یونامی از اداره بهداشت انبار، تعداد تلفات غیرنظامیان در استان مذکور ۱۶ نفر (هفت کشته و ۹ مجروح) بوده است. این ارقام تا پایان روز ۳۱ ژوئیه ۲۰۱۸ را شامل می‌شود.

لازم به ذکر است، یونامی قادر به احراز دقیق تلفات در برخی مناطق نبوده است. در برخی موارد، یونامی صرفاً توانسته است وقوع بعضی حوادث را به طور ناقص احراز کند. آمار مربوط به تلفات در استان انبار از اداره بهداشت دریافت شده است و به علت حساسیت وضعیت میدانی در انبار و وقفه در خدمات، ممکن است گویای تعداد کامل تلفات در استان مذکور نباشد. بنا به همین دلایل، ارقام گزارش شده را باید حداقل آمار ممکن قلمداد کرد.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

عقب‌نشینی FATF و موافقت با حذف نام ایران از ذیل توصیه شماره ۷

به گزارش کسب و کار نیوز، پیرو ارسال نامه اعتراضی از طرف وزیر امور اقتصادی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.