چهارشنبه , ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳
صفحه اصلی / فرهنگی / سینما تئاتر تلویزیون / هیچ قانونی برای ورود تهیه‌کنندگان به حوزه تئاتر نیست
هیچ قانونی برای ورود تهیه‌کنندگان به حوزه تئاتر نیست

هیچ قانونی برای ورود تهیه‌کنندگان به حوزه تئاتر نیست

مدیرکل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه تشخیص صلاحیت از تکالیف این اداره کل نیست، گفت: قانون مدونی برای ورود تهیه‌کنندگان به حوزه تئاتر وجود ندارد.

شهرام کرمی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اینکه اداره کل هنرهای نمایشی به ماهیت نمایش ها ورود نمی کند، تصریح کرد: با ارزیابی اثر در مورد صدور مجوزها تصمیم گیری می شود و تشخیص صلاحیت اعضای گروه از تکالیف این نهاد محسوب نمی شود.
وی افزود: سرمایه گذاری از فعالیت های مبتنی بر رابطه گروه های نمایشی است و مجوز از سوی اداره کل هنرهای نمایشی به نام کارگردان صادر می شود.
کرمی تاکید کرد: مطابق شرح وظایف، این نهاد باید شرایط کاری هنرمندان را تسهیل می کند اما نمی تواند افراد را معیار قرار دهد.
این کارگردان و نمایشنامه نویس با اشاره به اینکه تئاتر به تشکیل انجمن تهیه کنندگان نیازمند است، اظهار داشت: ایجاد این انجمن، زیر نظارت خانه تئاتر می تواند مقرراتی را ایجاد کند و و نظارت مناسب را بر این صنف داشته باشد.
وی با بیان اینکه اداره کل هنرهای نمایشی برای رسیدگی به شکایات از فعالان عرصه نمایش، حمایت می کند خاطرنشان کرد: خانه تئاتر، انجمن تماشاخانه های خصوصی و شورای نظارت و ارزشیابی، مسئولیت رسیدگی به شکایات این حوزه را برعهده دارند.
مدیرکل هنرهای نمایشی تاکید کرد: تاکنون مقرراتی از سوی خانه تئاتر و نهادهای مرتبط وجود نداشته است تا از ورود سرمایه گذاران بدون هویت فرهنگی جلوگیری کند.
کرمی تصریح کرد: گروهی با نام تهیه کننده به حوزه تئاتر وارد شدند و هویت خود را پیدا کرده اند اما برای رسمی شدن و تعیین قانون باید نهادی صنفی شکل بگیرد و بر امور نظارت کند.
فراهنگ ** ۷۵۶۱ **۱۰۵۵

همچنین مطالعه کنید:

آغاز «کتاب‌بازی» در ماه رمضان برای بچه‌ها

به گزارش کسب و کار نیوز، با شروع ماه مبارک رمضان، «فیلیمومدرسه» محتوای تازه خود …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.