صفحه اصلی / اجتماعی / آموزش / فعالیت ۶۸ بنیاد خیریه در دانشگاه‌ها
فعالیت ۶۸ بنیاد خیریه در دانشگاه‌ها

مشاور وزیر علوم عنوان کرد

فعالیت ۶۸ بنیاد خیریه در دانشگاه‌ها

مشاور وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: ۶۸ بنیاد خیریه در دانشگاه‌ها فعالیت می‌کنند.

عسکریان معاون اداری مالی وزیر علوم

به گزارش کسب و کار نیوز،دکتر حسین عسکریان ابیانه مشاور وزیر علوم و دبیر ستاد خیرین در بازدید از مجتمع آموزش عالی فنی و مهندسی اسفراین، اظهار کرد: ۵۰ درصد بنیادهای خیریه فعال در دانشگاه‌ها فعالیتی غیر از ساخت و ساز را انجام می‌دهند و بیشتر در صدد تجهیز دانشگاه‌ها هستند.

وی ادامه داد: ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار متر مربع فضای آموزشی- پژوهشی و خوابگاه در دست ساخت است که هزینه ۹۵۰ هزار متر مربع آن خارج از اعتبارات عمومی است و توسط بنیادهای خیریه تامین می‌شود.

مشاور وزیر علوم، تحقیقات و فناوری بیان کرد: سازمان برنامه و بودجه چند سالی است که به ساخت خوابگاه ها اعتبار تخصیص نداده است، لذا ایده اولیه این بود که با تشکیل سازمان امور دانشجویان اعطاء وام های دانشجویی صورت بگیرد و ساخت خوابگاه ها به خیرین واگذار شود و از آنها حمایت صورت بگیرد.

وی درباره اختصاص بودجه سه درصدی ادارات و ارگان‌ها، خاطرنشان کرد: از اعتبارات تمام ارگان‌های دولت سه درصد در یک حساب خاص بین استان ها برای ارتقاء مناطق کمتر توسعه یافته توزیع می شود و به دلیل اینکه اعتبارات ملی بود، از این بخش سودی به دست نمی‌آمد؛ اما امسال علی رغم اینکه اعتبارات ملی است، از اعتبارات استانی نیز می‌توان استفاده کرد.

دبیر ستاد خیرین وزارت علوم با توجه به بازدیدهایش در رابطه با ظرفیت‌های مجتمع فنی و مهندسی اسفراین خاطرنشان کرد: ظرفیت‌های کلی که درباره آن صحبت شد این بود که یک مجمع و بنیاد خیرین در خراسان شمالی تشکیل شود که بتوان از آن درآمدزایی کرد و مجتمع نیز بتواند درآمد اختصاص خود را به بخش های دانشجویی بدهد.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

خبر خوب برای معلمان و بازنشستگان/ واریزی ۳۷ میلیون تومانی در راه است

به گزارش کسب و کار نیوز، معلمان بازنشسته سال ۱۴۰۱ از تعیین رتبه خود توسط …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.