صفحه اصلی / اجتماعی / آموزش / راه‌اندازی دفتر “ارتباط با صنعت” در دانشگاه علوم پزشکی مشهد
راه‌اندازی دفتر “ارتباط با صنعت” در دانشگاه علوم پزشکی مشهد

راه‌اندازی دفتر “ارتباط با صنعت” در دانشگاه علوم پزشکی مشهد

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه علوم پزشکی مشهد از راه‌اندازی دفتر ارتباط با صنعت در این دانشگاه خبر داد.

دانشگاه علوم پزشکی مشهد

به گزارش کسب و کار نیوز، دکتر محسن تفقدی در مراسم معارفه رییس دفتر ارتباط با صنعت دانشگاه علوم پزشکی مشهد،  با تاکید بر اهمیت تعامل این دانشگاه با حوزه صنعت اظهار کرد: دفتر ارتباط با صنعت در برخی از دانشگاه ها تاسیس شده و در دانشگاه علوم پزشکی مشهد نیز پس از یکسال پیگیری و تلاش مستمر ایجاد شد.

وی هدف از تشکیل این دفتر را حل مشکلات صنعت و تعامل بیشتر دانشگاه با صنعت عنوان کرد و افزود: امیدواریم با همکاری تمام مدیران دانشگاه بتوانیم به اهداف این برنامه و گسترش طرح‌های تحقیقاتی محصول محور دست پیدا کنیم.

مدیر توسعه فناوری و سلامت دانشگاه علوم پزشکی مشهد نیز در این نشست اظهار کرد: با توجه به اینکه دفتر ارتباط با صنعت با کلیه مدیریت ها و بخش های تابع دانشگاه ارتباط دارد، تلاش می کنیم با تصویب شیوه نامه، تدوین قوانین و استقرار ساختاری مشخص مخصوصا در دانشکده‌ها شاهد حرکت‌های بیشتری در این حوزه باشیم.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی مشهد، دکتر ساغروانیان، رییس دفتر ارتباط با صنعت دانشگاه علوم پزشکی مشهد نیز در این نشست با بیان اینکه سال‌ها فعالیت شرکت های دانش بنیان در حوزه فناوری باعث شده که دانشگاه در این حوزه بسیار خوب عمل کند، عنوان کرد: در صورتی‌که که دانشکده ها ایده های صنعتی خود را مطرح نمایند بسیاری از مشکلات موجود حل خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: همکاری حوزه فناوری و صنعت در کشورهای پیشرفته موضوعی کاملا ساده است و در کشور ما نیز همکاری صنعت با دانشگاه ها و حوزه های پژوهشی می تواند گامی موثر در جهت پیشرفت این موضوع باشد.

وی یادآور شد: امیدواریم با برقراری ارتباط بهتر و موثرتر با صنعت بتوان مشکلات این حوزه را شناسایی نموده و سپس راهکار مناسب آن را ارائه کرد.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

خبر خوب برای معلمان و بازنشستگان/ واریزی ۳۷ میلیون تومانی در راه است

به گزارش کسب و کار نیوز، معلمان بازنشسته سال ۱۴۰۱ از تعیین رتبه خود توسط …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.