سه شنبه , ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
صفحه اصلی / ورزشی / کشتی و رزمی / گنج‌زاده: کاراته کمک حال کاروان ایران در جاکارتا است/ کسب سهمیه المپیک باید مهم‌ترین هدف باشد

گنج‌زاده: کاراته کمک حال کاروان ایران در جاکارتا است/ کسب سهمیه المپیک باید مهم‌ترین هدف باشد

کاراته‌کا وزن ۸۴+ تیم ملی ایران معتقد است، کاراته کمک حال کاروان ایران در جاکارتا است و کسب سهمیه المپیک ۲۰۲۰ باید مهم‌ترین هدف کاراته‌کاها باشد.

سجاد گنج‌زاده

سجاد گنج‌زاده در گفت و گو با ایسنا،‌ در خصوص روند آماده‌سازی تیم ملی کاراته مردان برای حضور در بازی‌های آسیایی ۲۰۱۸ جاکارتا، توضیح داد: از زمان مسابقات لیگ جهانی پاریس اردوهای ما برای بازی‌های آسیایی پیگیری می‌شود و در اردو هستیم. اردوهای خوبی داشته‌ایم و در تورنمنت‌های مختلف شرکت کردیم که واقعا پر مدال بودیم. در همه این تورنمنت‌ها نتایج خوبی کسب شد بجز لیگ جهانی هلند که پیش از آن تقریبا یک ماه و نیم اردو نداشتیم. بعد از لیگ جهانی فرانسه رها شده بودیم که آن نتیجه رقم خورد ولی بعد از هلند کاراته همیشه برای ورزش ایران ستاره بوده است.

او در پاسخ به این سوال، کاراته می‌تواند در بازی‌های آسیایی ۲۰۱۸ نتایج دوره‌های قبل را تکرار کرده و بهتر ظاهر شود؟ اظهار کرد: همه می‌دانند که کاراته همیشه کمک حال کاروان ایران بوده و در همه مسابقاتی که به این شکل برگزار می‌شود خوش درخشیده است. ملی‌پوشان فعلی کاراته، همگی الآن در رنک‌های بالا قرار دارند و اینکه تیم پر قدرت و خوبی داریم، غیر قابل انکار است، در این دوره نیز سعی می‌کنیم کمک حال کاروان ایران باشیم. دو دوره است قهرمان جهان شده‌ایم و به قدری خوب بکار کردیم که توقعات را تا این حد بالا آورده‌ایم. با این حال همه‌ی ما باز هم در اردوها با جان و دل تمرین می‌کنیم تا در نهایت دل مردم ایران را شاد کرده، جواب زحمات خانواده‌های خود و همه‌ی کسانی که زحمت می‌کشند را بدهیم.

ملی‌پوش سنگین وزن کاراته ایران در خصوص روند و شرایطی فعلی خود گفت: من در کاراته وان ترکیه با یک اتفاق بازی را به نماینده ترکیه واگذار کردم هر چند که داوری‌ها هم خیلی خوب نبود و با من نامهربانی کردند، هرکسی که فیلم بازی را دید این نظر را داشت! با این حال من در آن بازی نماندم و بعد از ترکیه تمام تمرکزم را روی آینده و تمریناتی است که داریم. در اردن هم با صلاح دید کادرفنی فقط در بخش کومیته تیمی بودم. فکر می‌کنم تا الآن هیچ امتیازی را از دست نداده‌ و ۱۱ امتیاز هم جمع کرده‌ام که قابل قبول است. با این حال بعد از اردن حتی یک روز را هم از دست نداده و تمرینات خودم را پیگیری می‌کنم.

گنج‌زاده ادامه داد: من در روزهایی هم که اردو نبود تمرین کرده‌ام و این دور از اردوها هم چهارشنبه به اتمام می‌رسد که امیدوارم در این ۲۰ روز آینده هم مثل الآن رو به رشد باشیم.

دارنده مدال طلای کاراته قهرمانی آسیا، در مورد رقبای اصلی ایران در بازی‌های آسیایی ۲۰۱۸ جاکارتا توضیح داد: واقعا در این روزها شرایط کاراته همانند چند دوره گذشته نیست که ژاپن بخواهد حرف اول را بزند. اینکه ژاپن تیم قدرتمندی مخصوصا در بخش بانوان دارد درست است اما ایران همیشه به اثبات رسانده که سر تر از تیم ژاپن است. به گونه‌ای می‌توان گفت دیگر برای ژاپنی‌ها عادت شده است که به ایران ببازند(با خنده)، ولی همانطور که می‌دانید مربیانی حتی از ایران در کشورهای مختلف به خصوص آسیایی فعال هستند. در حال حاضر کشورهایی مثل ویتنام، اندونزی، تایلند و عربستان پیشرفت چشم‌گیری کرده‌اند اما خداراشکر به قدری سطح ملی‌پوشان ما بالا است که نگران نیستیم.

سجاد گنج زاده در پاسخ به این سوال، آیا کاراته ایران می‌تواند در المپیک هم درخشش خود را داشته باشد؟ تصریح کرد: المپیک شرایط خاص خود را دارد که اول از هرچیزی کسب سهمیه آن مهم است. برای کسب این سهمیه‌ها باید نزدیک به ۱۵ تورنمنت را پشت سر بگذاریم. از اول سال ۲۰۱۸ و از مسابقات قهرمانی آسیای اردن استارت کسب این سهمیه‌ها خورد و تا آخر سال ۲۰۱۹ باید در مسابقات مختلف شرکت کرده و امتیاز کسب کنیم. به نظر من الان باید تنها هدف اصلی ما کسب سهمیه باشد چون همه‌ی کشورها سرمایه گذاری می‌کنند و در اردوهای مختلف خارحی متعددی شرکت می‌کنند. در کل دنیا مربیان خارجی برای هر کشور کار می‌کنند. با این وجود من امیدوارم اول کسب سهمیه کنیم و بعد از آن با برنامه‌ریزه‌های درست، برای موفقیت و مدال تلاش کنیم.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

سعید حسنی‌پور

المپیک گل سرسبد کاراته ایران است

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, سعید حسنی‌پور درباره آخرین وضعیت …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.