صفحه اصلی / اصناف / برندها / هواوی پس از مدت ها جایگاه اپل را به خود اختصاص داد
هواوی پس از مدت ها جایگاه اپل را به خود اختصاص داد

هواوی پس از مدت ها جایگاه اپل را به خود اختصاص داد

 هواوی رقابت را از اپل برد. کمپانی چینی هواوی در سه ماه دوم سال فروش بالاتری را روانه بازار کرده است . امروز خبری منتشر شد و فروش برند های برتر را مورد ارزیابی قرار داد و هواوی توانست پس از سال ها به سلطنت اپل و سامسونگ پایان داد. نکته جالب توجه برای ما ایرانیان نیز این موضوع است که برند های پرطرفدار الجی ، سونی و اچ تی سی در این جدول جایگاهی ندارند و از آن ها در بازار جهانی به عنوان پنج برند برتر و پرفروش جهانی یاد نشده است.
به گزارش کسب و کار نیوز به نقل ازکالاسودا، امروز IDC طبق گزارش سالیانه خود گزارش فروش سه ماه دوم سال برای شرکت ها تولید کننده موبایل را ارزیابی کرد که در این مدت ۳۴۲ میلیون گوشی موبایل فروخته شده است رقمی که نشان می دهد فروش موبایل کاهش قابل توجهی داشته است و سال گذشته کمپانی های سازنده موبایل توانسته بودند ۳۴۸.۲ میلیون گوشی هوشمند به فروش برسانند.
در این بازه زمانی بیشتر برند های موبایل فروش کمتری در مقایسه با سال گذشته داشته اند و سود کمتری را نیز برای شرکت خود به همراه آورده اند. اما در این میان هواوی بدون توجه به برند های دیگر توانست فروش بسیار خوبی را رقم بزند و پس از سال ه به دومین برند پرفروش گوشی های موبایل تبدیل شود. این برند چینی توانسته است ۵۴.۲ میلیون گوشی هوشمند در سه ماه دوم سال به فروش برساند و فروش خود را در مقایسه با سال گذشته ۱۵.۸ افزایش داشته است که این آمار مربوط با بازار جهانی است و در بازار چین نیز ۲۷ درصد افزایش داشته است. این افتخار در شرایطی به دست آمده است که اپل به رتبه سوم سقوط کرده است و با فروش ۴۱.۳ میلیون گوشی هوشمند ۱۲٫۱ درصد از سهم بازار را به خود اختصاص داده است . البته این تغییر رتبه دلیل های مختلفی دارد که مهم ترین آن عرضه گوشی هوشمند پی ۲۰ و پی ۲۰ پرو هواوی است که بیشتر افرادی که بین ۶۰۰ تا ۸۰۰ دلار قصد خرید گوشی هوشمند داشته باشند به سراغ آن می روند.
اما به بررسی رتبه اول این رده بندی بپردازیم سامسونگ با فروش ۷۱.۵ میلیون گوشی هوشمند توانست ۲۰.۹ درصد از سهم بازار فروش جهانی را به خود اختصاص دهد که در مقایسه با سال گذشته سقوط بسیار زیادی را تجربه کرده است ۱۰.۴ درصد در مقایسه با سال گذشته کاهش فروش داشته است . این سقوط چند دلیل دارد و بزرگترین آن نیز فروش پایین پرچم داران سری اس سامسونگ است که به نظر می رسد به عرضه موبایل نوت ۹ شرایط برای این برند بسیار قدرتمند بهتر شود. البته اپل نیز به آینده نزدیک و عرضه گوشی های خود در ماه های آینده امیدوار است تا بتواند جایگاه قبلی خودرا به دست آورد.

همچنین مطالعه کنید:

کاهش بسیار جزئی نرخ بهره بین بانکی در هفته اول اردیبهشت

به گزارش کسب و کار نیوز ، در هفته منتهی به ۵ اردیبهشت ماه نرخ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.